Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









donderdag 5 december 2019

Over spiritualiteit zal ik het maar even niet hebben!


Pepernoten?


Het leven kan hard zijn en dan wordt het zaak om dat ook even hard te gaan aanpakken!
Trouwens voor mij is ( nogmaals) spiritualiteit vooral een kwestie van hoe we met de dingen om gaan.
En in mijn geval is dat gewoon keihard zelf werken!
De reddende Engel is diegene die in mijzelf leeft...
Vertrouwen hebben in eigen kracht en eigen inzicht.

Er werd me een maaltje gebracht en...
de telefoon ging!
Alles veranderde daardoor...


En dan gebeurt er iets onverwachts, waardoor ik dit bericht niet kan afmaken zoals het bedoeld was!
Het lukt mij weer om hier het beste van te maken via nieuwe foto's.
Een beetje Sinterklaas-sfeer moet kunnen!
De rest komt vast nog wel eens aan de orde.



Spirituele pepernoten?
Tja, waarom eigenlijk niet!

Op dit moment kijk ik naar een film;
The Hobbit 3:
The Battle of the Five Armies. uit 2014.
Een absolute overdosis aan indrukwekkende beelden,
vergezeld door een mateloze symboliek!

12:13 uur


3 opmerkingen:

  1. Lekker, Walter! Zowel het maal, alsook jouw woorden, de pepernoten én The Hobbit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. die pepernoten zien er lekker uit, ik vraag me af welk smaakje het is ;-)
    geniet van je film
    .* Een @->- voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Terrence en Lutje...fijn dat jullie even reageren!
    De pepernoten waren koffiesmaak en bittere chocola en The Hobbit was eigenlijk een overdosis van geweld! Aan het eind kwam er toch nog een kort preekje van de stervende koning die het 'kwaad'had overwonnen.
    De hele sfeer van de film bepaalde mijn dromen! Mijn dromen waren niet slecht... :-)

    BeantwoordenVerwijderen