Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









zaterdag 7 december 2019

Wijsheid en ...eerlijkheid!




Laat ik eens luchtig beginnen...
Want wat is nou eigenlijk wijsheid?
Is het eigenlijk niet zo dat wijsheid altijd min of meer neutraal moet zijn
en niet ingekleurd mag worden door religies of persoonlijke overtuigingen en gevoelens?

Eerlijkheid en wijsheid hebben dit gemeen...

Met deze instelling ga ik trachten bepaalde zaken te beschrijven.
Natuurlijk zou het makkelijker zijn om hier een groot denker, een fantastisch spiritueel mens te gaan citeren. Vanuit mijn 'leesgeschiedenis' ken ik er best een aantal.
Er zijn er al velen geweest, maar helaas hebben zelfs zij ons niet wakker kunnen maken.
Behalve de enkelingen.
En...behoren we misschien wel tot die enkelingen?

Deze mogelijke enkeling gaat hier schrijven over 'systemen'.
Systemen die ontstaan zijn voor onze bestwil...Maar wie leiden deze systemen en wie hebben ze bedacht? Zijn er werkelijk mensen die vanuit vrijheid voor zo'n systeem kiezen?

Stel je bent in zo'n systeem terecht gekomen op een manier waaruit gesuggereerd wordt dat je het uit vrije wil kiest!
Mijn eerlijkheid gebied mij te zeggen;
Nee, er was geen sprake van een vrije wil. Want het begin was ontstaan door een tijdelijke afhankelijkheid en zo raakte je verstrikt in het 'systeem'van de Zorg!
En wat werkelijke Zorg behoort te zijn weten we diep van binnen allemaal...

Wijsheid; Is werkelijke zorg een zorg die voor de ander bepaald hoe hij of zij leven moet?
Is het beperken van vrijheid en mensen dwingen tot regels werkelijke zorg?
Zijn er mensen die willen leven in een kooi, dus graag de prijs van de onvrijheid betalen?

Helaas, die zijn er...Reeds tot slaaf gemaakt van zieke systemen....


Voordat ik ga beweren dat dit bericht mij is doorgegeven via 'channeling', moet ik enkele teleurstellen.
Er bestaat namelijk zoiets als de Vrije Geest.

Deze afbeelding is bedoeld voor morgen.
Dan gaat het over kleur en...schilderen!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten