Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









zaterdag 26 juni 2021

Ons vrijmaken van het keurslijf.





 En dat gaat veel dieper dan afrekenen met de corona terreur.

Want dat was het en is het nog steeds!

Zoekend naar de juiste woorden en formulering

besluit ik het gewoon op mijn eigen manier te doen.

'Eigen dokter gaan spelen'....

Maar wie kent ons eigen lichaam het best?

Er is namelijk een oer-weten dat vanaf ons bestaan verder is ontwikkeld.

Tegelijk begon het onderdrukken, door de ander, maar ook door onszelf!

Als we iets niet mochten van de ander werden we boos en opstandig,

Maar tegelijk kwam ons dat best een beetje goed uit... we hoefden geen verantwoording te nemen

omdat die ander het ons had opgelegd!


Kort samengevat; we doen het allemaal zelf.

We laten ons dwingen, we laten ons manipuleren

en opleggen wat goed of wat slecht is.

Ziek worden heeft met veel meer te maken dan met een virus

of bacterie....Want durven we wel op eigen lichaam en geest te vertrouwen?

Sinds mensenheugenis zijn we dat al afgeleerd.

In feite hebben we dat elkaar ontnomen, want....

we wilden vooral macht!


Gelukkig zijn we tegenwoordig in staat om over veel geïnformeerd te worden...

Dus uitleggen hoe dit alles zo ontstaan is, hoef ik niet.

Mensen als Marcel Messing weten dit goed uit te leggen.


Maar hoe gaan we nu verder dan?

Weer luisteren naar ons eigen lichaam

en zorgen dat we de geest regelmatig opruimen!

Ben er zelf intens mee bezig.

Meer dan ooit, juist door de onderdrukking van de waanzin.

Over hoe ik dat doe zal ik pas gaan schrijven als de lucht weer geklaard is...


Verbeteringen in de tekst pas ik, indien nodig later toe...



💚 Het groene Hart van Gouda






Geen opmerkingen:

Een reactie posten