Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









zaterdag 9 juli 2022

Doodgaan is heel moeilijk... Alleen.


Ben er eigenlijk geen type voor..

Doodgaan


Nog steeds hoop ik op een opleving.

En die komt niet...

Toch kan ik het niet maken!

Doodgaan. ik vind het ook erg eng...

Maar als je 2 zoons hebt kan je ze het eigenlijk niet aandoen.

Doodgaan...


Een vervolg; 


Hoe kun je je instellen op 'doodgaan'?

Wie zal me missen, en zo ja...

wat maakt het eigenlijk uit!

Zal het mijzelf wat uitmaken dan?

Nee, dat weten we nog steeds niet.

Doodgaan is het moeilijkst als je nog leeft... toch?


Volgens mij zijn er niet veel mensen die er op deze manier over nadenken..


En dan ben ik er ineens niet meer...

Das toch raar.





2 opmerkingen:

  1. 'Raar' vind ik na al die jaren dat ik nadenk over de dood nog steeds de beste omschrijving, Walter. De menselijke geest heeft blijkbaar veel moeite met het concept 'niets' dus blijft bedenken wat 'de dood' nu eigenlijk is en wat er eventueel na komt.. Ook filosofisch - dus niet alleen metafysisch - lastig: zodra je iets het etiket 'niets' hebt opgeplakt, is het niet 'niets' meer dus kun je het ook niet 'niets' noemen. Mooi om over te filosoferen tijdens het drinken van het jenevermerk dat 'Niks' is genoemd. 'Wil jij wat?' 'Doe mij maar niks.' ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een mooie reactie.... want gisteren dronk ik niks, nergens uit! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen