Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









zaterdag 2 juli 2022

Schrijven over het 'Tussenland'.




 Zo vlak voor het werkelijke wakker worden bevind in mij daar...

Mijn Tussenland...het is anders dan tussen wakker worden en slapen in.

Zodra ik mij daar bewust van word zou ik er het liefst de hele dag verblijven.

Het is er wit maar tegelijk donker.... en soms zijn er anderen aanwezig.

Erg vaag, dat wel en...ze verdwijnen zomaar.

Liggen doe ik er niet echt, maar staan of lopen ook niet!

Alleen als ik geen concrete zorgen heb kan ik er een tijdje zijn.

Dan voel ik een soort geborgenheid die in werkelijkheid niet bestaat.

Helaas sijpelt het ontwaken daarin langzaam door..

Eigenlijk kan ik het alleen uitgebreid omschrijven als ik mij 

nog in dat tussenland bevind.


Maar daar is geen pen en papier en zeker geen laptop.

Eenmaal bewegend in de echte wereld tracht ik het een beetje vast te houden.

Buiten is de lucht strakblauw en 'zorgen' heb ik op dit

moment niet.

Aangezien het weekend is blijf ik zoveel mogelijk buiten dit systeem.


Vandaag drink ik weer gember met citroen en eet ik enkel

wat yoghurt met notenmuesli... misschien vanavond een omelet

met gebakken ui, gember en kurkuma


Zal ik straks dan weer even in het zonnetje gaan zitten?

Moeilijk te overdenken, zit nog teveel in het....

Tussenland

Geen opmerkingen:

Een reactie posten