Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









donderdag 26 januari 2023

Doen we eigenlijk nog iets met Spiritualiteit?




 En het is toch echt wel iets anders dan 'milieubewust' bezig zijn!

Alhoewel er veel mee te maken heeft,

zoals het milieu vervuilen... en je niet druk maken om wat je eet of doet...


Ben helaas geen betrokken blogger meer, maar het komt er weer aan!

Wellicht type ik verder in de middag....

11:44 uur

Maar dank je, Geri!

Eerlijk over iets zijn is al een vorm van spiritualiteit.  Net zoals 'even de tijd voor een ander nemen'.


Vaak verwachten we te veel van spiritualiteit!

En dan werkt het juist niet... tis een beladen begrip geworden.

Neemt niet weg dat het zinnig is de boel af en toe iets op te frissen.

Zelf heb ik een aantal basisboeken die ik zo nu en dan weer even doorneem.

Von Dürckheim is er een van, net zoals Deepak Chopra en De Dalai Lama.

Net zoals Krishnamurti, die ik in het begin veel te vaag vond! Maar dat is inmiddels 25 jaar geleden...


Later meer, want wat doet het nu met me?









2 opmerkingen:

  1. Ja, je kent me Walter, echte spiritualiteit omvat voor mij het totale leven. Bewust puur en eerlijk staan in dat leven met een open hart. Wat is nu echt belangrijk in dat leven?

    BeantwoordenVerwijderen