Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









vrijdag 14 september 2018

Joepie, er komt weer een thema-week!



Maar ach, ben inmiddels ruim 15 jaar verder, 
dus al met al valt het nog reuze mee.
😎


Zeg maar gerust; In betere tijden! 


Wat zal het druk worden op mijn blog!
Misschien moet ik er maar een twee-persoons Spijker-bed van maken dan?

Want het thema wordt;
De rechten van de mens.
Het is allemaal zo mooi en simpel geschreven,
dus je zou zeggen;
dat wordt een fluitje van een cent!

Maar inmiddels weten we allemaal dat de fluitjes allang geen cent meer kosten.
De meeste zijn werkelijk bijna onbetaalbaar geworden.

Oké, volgende week ga ik maar eens uitgebreid bekijken wat ik met dat onderwerp kan doen.
Het scheelt natuurlijk wel dat we in een democratisch land wonen.
Vraag het maar aan Rutte!


👨

Hier onder diep ik vast het een en ander uit;....


Gezien mijn geestelijk en lichamelijke gezondheid durf ik mij inmiddels een Paard van Troje te noemen.
'Ze' hebben mij per ongeluk binnengehaald, verblind door hun arrogantie.
Want dat ben ik hier glashelder gaan zien en ervaren waardoor ik durf en kan stellen;
Het is geen gebrek aan geld en het is geen gebrek aan personeel!
Het heeft alles te maken met het gebrek aan de juiste mentaliteit.
De grootste arrogantie zit vaak bij de belangrijkste 'machthebbers', oftewel de hogere functies.
Daar waar de macht en de hebzucht hen naar het hoofd is gestegen.

Maar dit alles bewaar ik voor de komende themaweek, o.a. gevoedt door de rechten van de mens en door het boek van Kagib, Tijd voor de Sleutel.
En niet in de laatste plaats door wat ik zelf beleefd heb én ondervonden en uitgezocht in dit zorgcentrum.

Dus een flinke, maar boeiende klus voor volgende week!







2 opmerkingen:

  1. de moderne tijd en nog steeds moet er gevochten worden voor mensenrechten

    BeantwoordenVerwijderen