Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









vrijdag 14 september 2018

Over mijn nieuwe bestemming De Savelberg.

Nee, het is niet de Efteling
maar gewoon het oude stadhuis van
Gouda.


Misschien ben ik daar met de kerst weer terug,
want in Gouda ben je echt beter af!



De Savelberg zorginstelling in Gouda is er, relatief gezien, nog niet zo lang!
Zelfs de psycholoog van Slingedael/Leliezorggroep moest het nog even opzoeken via internet.
Zelf ben ik er al op bezoek geweest, met de bedoeling of ik daar wel of niet wilde wonen...

Kort gezegd, liever vandaag dan morgen...maar de zorg gaat nou eenmaal vaak ten onder aan burocratische regeltjes, het personeel is daardoor aan handen en voeten gebonden en alles kost, tijd,tijd en nog eens tijd. (misschien juist daardoor ook ontzettend veel geld?)
En dan te bedenken dat de voor mij geresereveerde flat alweer een tijd leeg staat!
Laten we vooral niet vergeten dat er voor alles weer allerlei regels gelden...


Maar wat ervaarde ik daar toen ik er op bezoek was?
Er heerst sowieso al gelijk een vriendelijke sfeer en wat ik op zich geweldig vind is dat ze daar rekening houden en inspelen op mensen die een andere geaardheid hebben!
Zelf heb ik geen enkele geaardheid meer, behalve de ge-aardige-heid.
😊
Natuurlijk gelden daar ook regels,
dat is voor elke woonvorm nou eenmaal belangrijk!
Maar die regels komen in ieder geval zeer menselijk en ruimdenken over.

Gelukkig/helaas kan ik ze vergelijken.

4 opmerkingen:

  1. zelfs in huis zijn er regels, dat is gewoon zo...
    het komt wel goed
    en hopelijk ben je snel daar
    Een @->- voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En zelfs jij weet dat juist regels tot geluk en een goed gevoel dienen!
      Mede dankzij jouw reacties zal het zeker goed komen!@@@

      Verwijderen
  2. home for Christmas, t zou mooi zijn, een echt kerstkado

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Natuurlijk kosten al die regeltjes een boel geld. Hoop zo dat alles goed komt. Stel je voor, terug in Gouda........ Ik duim zo hard ...........

    BeantwoordenVerwijderen