Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









donderdag 24 oktober 2019

Alles is mooi! (koffie-pauze)

Zo kan ik van het schilderen erg blij worden!


Vanmorgen vroeg las ik bij het blog van Terrence... (klik)
En dat deed lampjes bij mij branden en...
zelfs belletjes rinkelen!
'Wat zijn voor u redenen om te glimlachen?'

Het scheelt dat ik nooit écht chagrijnig ben...
Wel eens een dipje, natuurlijk!
Zelfs zeer diepe dips zijn mij niet vreemd.
Gek genoeg blijf ik altijd 'glimlachen', soms een kort moment
maar vooral altijd diep van binnen.

Wat er dan zo mooi is?
Leven, dat vind ik altijd mooi, zelfs als het even pijn doet.
Maar het allermooist vind ik meestal het kleine..
Gewoon even een ander zien glimlachen of dat de ogen even oplichten!
Soms het allerkleinste dingetje in mijn huis...
Iets groter is het genot van mijn nieuwe tv...
Er was ruimte voor in mijn beperkte financiën...
Materialistisch ben ik niet, maar al die prachtige programma's
bekijken met een ongekende scherpte...ja, daar geniet ik van.

En naast wat er soms allemaal mis is aan mijn lichaam, blij zijn met wat ik nog wel heb!
Ongemerkt blijk ik mij steeds weer aan te passen.
Koken, das ook zoiets moois en dat het dan onverwacht lekker is 😋
Zo kan ik ook steeds weer genieten van mijn creatieve wezenlijkheid.
De omschrijving alleen al vind ik bijzonder creatief!

Maar...zit alles mij dan mee in het even?
Een leuke zin om dit stukje mee af te sluiten.
😗

🙏

6 opmerkingen:

  1. Nee Walter, het zit niet altijd allemaal mee in het leven. Zonder verdriet zou er ook geen blijdschap zijn.
    Ik ga de komende week wel even voor je duimen dat alles goed komt vrijdag over een week. Heb van menigeen gehoord dat ze zich na zo'n operatie stukken beter voelden... dus HELE goede hoop.
    Liefs en STERKTE volgende week vrijdag... hou je kras ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wilde iets zeggen over je blog. Maar nu lees ik hier iets waar ik uit op maak dat je een operatie krijgt. (Liesbreuk?) Van mij ook heel veel liefs en sterkte!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. een reden is er niet
    het komt spontaan, toch, die glimlach om iets, en dat kan om heel gevarieerde dingen zijn

    BeantwoordenVerwijderen