Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









woensdag 20 november 2019

Wakker liggen en piekeren.

Soms is dat werkelijk onvermijdelijk!
En piekeren kan vele vormen aannemen
Denken vanuit een weten is niet echt hetzelfde als piekeren...
De constante pijn zorgt er voor dat je het denken niet meer echt onder controle hebt
Gewoon letterlijk zelf weten dat de operatie verkeerd is uitgevoerd geeft je daarnaast een gevoel van boosheid uit onmacht!

Over het wel of niet slikken van allerlei onzinnige medicijnen, ja..dat is een kwestie van je verstand en je inzicht gebruiken.
Niet meer slikken die waanzin...een kwestie van het anders lezen van de bijsluiters, waarin de medici zich vrijspreken van elke vorm van van verantwoordelijkheid!
Het is trouwens een hele stap om je lichaam weer serieus te nemen en te zien voor wat het is;
Daar is soms veel tijd en inzet voor nodig, het weer leren dragen van onze eigen verantwoordelijkheid.

Maar dan kom je bij de operatie!
Die kunnen we nou eenmaal niet zelf uitvoeren...
Dan moeten we ons wel afhankelijk opstellen, zeker als er al snel gesteld wordt, ach het is maar een eenvoudige routine operatie..

Nee, dat blijkt het totaal niet te zijn!
Alsof het om het verwijderen van een splinter gaat met een splinter tangetje!

Hoe waanzinnig is het als je zelf kan voelen wat er fout is gegaan!!!
Een liesbreuk is een het uitstulpen van de dunne darm...een uitstulping die operatief weer terug gebracht moet worden in de buikholte, om daarna verzegeld te worden via een kunststof matje.
Een materiaal wat mettertijd vanzelf op zal lossen...

Nee dokter, het is absoluut geen bloedstolsel!
Het is de dunne darm die is buiten gesloten door een verkeerd geplaatst matje!

De bijgedachtes die dit mij geeft over mogelijke gevolgen, die houd ik beter voor mezelf...

4 opmerkingen:

  1. als ik dit lees dan begrijp ik je , want na 3 mislukte operaties ken ik er alles van, ik weet dat ook jij positief gaat blijven, maar geef het tijd.....
    * Een @->- voor jou

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt er lang over gedaan mij te begrijpen.En wat de tijd geven betreft...ik heb niet te geven! Het is louter nog het verwerken van een foute operatie.An de ene kant is het triest om te horen dat je zelf slechte ervaringen hebt met operaties aan de andere kant stekt het mij juist om deze strijd aan te gaan.

      Verwijderen
  2. oh jee, nee dat klinkt helemaal niet goed Walter, op de ketting springen en actie ondernemen, niet rustig af gaan zitten wachten, ze kunnen toch kijken met een echo of foto??

    sterkte man, ik heb met je te doen
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jee Walter. Wat nu? Ik schrik hiervan. Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen