Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









zaterdag 30 juli 2022

Het was 11:30 toen ik even naar de de persooneels kamer liep... ( De Zorg)




Ja, ik heb echt even steun nodig, daarom zit ik hier

en daar zijn ze ook voor!

Een verpleeghuis is het gelukkig 

( nog) niet...

Dus eerst belde ik daar aan..

Er was niemand en dan hoort er een briefje te hangen,

later weer.. niemand.

Daarna stond hun deur wagenwijde open, dus ik liep naar binnen.

De man die hier vandaag werkt zat te praten met een jongeman die de zoon van een andere bewoner was...Dus hij zou pas rond 12:30 kunnen!

Het is nu bij enen en heb nog niks van hem gehoord...


Maar dit muisje heeft een positief staartje..

Rond 1 uur bleek hij reeds in gang te staan, letterlijk om met mij

een gesprekje aan te gaan..

Mede dat hij verklaarde dat de verandering van dit systeem

te maken had met hoe ik mij hierover uitte!

Later vertelde hij dat de directrice van Slingedael hier met hem 

was komen praten over de verandering daar, richting het systeem van hier!

Ze hadden daar nu ook een experimentele afdeling die de mensen ging behandelen zoals ze dat hier doen...


Heb ik misschien een kleine doorbraak verzorgt door mijn gedrag?

De dingen benoemen zonder agressie?


Heb dat regelmatig gehoopt, voor de andere die daar 'verkeerd' behandeld werden.




Slingedael....





5 opmerkingen:

  1. Zo zie je maar. Heeft al die narigheid die je mee maakte hopelijk iets moois opgeleverd. Top man.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat goed, Walter. Dat is fijn, iets naars wat misschien ten goede gaat keren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ergens verbaast het mij wel... maar dat het heeft bijgedragen zou best eens kunnen..

      Verwijderen
  3. zo goed, jij zorgt echt voor verandering en verbetering voor de bewoners

    BeantwoordenVerwijderen