Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









donderdag 11 augustus 2022

Dan toch maar even stoom afblazen?




Gisteren had ik een briefje op mijn deur geplakt;

Zat even in de zon op het plein!


Absoluut, ze meent het goed, maar soms word ik er gek van!

Er hing een briefje onder dat ze me er niet gevonden had.

Zelfs aangebeld  en ook via mijn foon!

Af en toe word ik er knettergek van.... en dat heet ZORG!

Had slecht geslapen of eigenlijk niet, gewoon wakker gelegen

en gedraaid en gedraaid... warm en soms ineens koud door die vent.

Ventilator natuurlijk! 😉

En vrijheid, blijheid... tegenwoordig kan je tussen 7:45 en 8: 15 je ontbijt komen halen...

Kon niet eens uit mijn ogen kijken na een vreselijke nacht!

Maar ik sleepte mij er naar toe...

Hoe het met mij was, vroeg ze....

Woef, boterham genomen en meteen weer naar m'n huis...

Nee, het heet geen kamer meer, tis gewoon mijn flat die op mijn naam staat.

Er is niks van hun bij!

Ja, soms ben ik kwaad op systemen... soms...

Wil het eigenlijk niet.... misschien liever gewoon doodgaan als het mijn tijd is...


Maar, gek genoeg... ik geniet wel van het prachtige zomerweer!






Voetnoot ( met sandalen aan)

Tussen de regels door kan je het lezen;

Ik ben het soms zooo zat hier!

O ja, prachtig huis, mooie plek... kan niet mooier eigenlijk!

Maar mijn gevoel wordt steeds slechter hier.... en dat na 3 jaar wennen!

Stel je voor; je bent wat ouder en je wordt behandeld als een 4 jarige....

Af en toe denk ik echt , straks knap ik!

De Zorg van tegenwoordig... zo goed bedoeld, maar toch is er nooit echt over nagedacht.

En tegen de tijd dat ze zelf zorg nodig hebben.... zijn ze het vergeten...







Geen opmerkingen:

Een reactie posten