Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









dinsdag 22 augustus 2023

+Waar ik even gelukkig door word..

 Elke avond kijk ik rond 18;30 naar de tv.

Eerst Salavage Hunters, lekker wegdromen.

Daarna The Repairshop, heerlijk!

Ach, nu ben ik bezweet door de hitte hier

en ga straks naast m'n ventilator liggen...

Morgen heb  ik hier geen verplichtingen...

Oja, gisteravond dreef hier een giga ruimte schip over...

Heb er een foto van, maar dat komt een andere keer wel..


Het is vervelend dat ik niet iedereen mag die hier werkt..

Het ligt vaak aan hun houding, zodra ik merk dat er van mij verwacht wordt dat ik me gedraag zoals zij dat willen....  



En ja, ik voelde me gelukkig!



3 opmerkingen:

  1. Ik ook, af en toe, gelukkig. Ik begrip er niets van hoe het werkt. Echt niets, het lijkt zo gek, zo gemakkelijk. Ik denk aan het woord dankbaarheid en ik kom vrijwel direct in een andere modus. Een lichtere, blijere, vrediger modus. Jij gaf mij het idee "een nieuw begin". ik heb daar ook zin in. Ik word nu 75, het voelt nog steeds heel raar. Maar denk ik het woord "dankbaar" dan komen er andere gevoelens los, ja, ik ben dankbaar voor de jaren die ik meemaakte. En nu......op naar de toekomst. Een nieuw begin op mijn 75, is dat niet leuk? Het idee geeft me echt plezier. Dankbaarheid zal ik proberen een spil te laten zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. een mens is nooit constant gelukkig, het zijn maar momentjes, er komt te veel op ons pad die dat gelukkig zijn verstoort

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad kan ik me voorstellen . Dat zijn ook fotootjes om gelukkig van te worden. Daar kun je uren over mijmeren

    BeantwoordenVerwijderen