Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









maandag 24 december 2018

Het bijzondere nachtmoment.





En dan komt het moment dat ik het even te kwaad had.
De dingen vielen onverwachts op zijn plek en ik kreeg het letterlijk behoorlijk benauwd...
Ook dit is in feite niet meer of minder dan 'begeleid' wonen!
Ik kan niet anders zeggen dat 'de regels' van hier zeer ruimdenkend zijn...de eerste 3 maanden gelden ze het strengst, de orde van de dag;
Ontbijten om 8 uur, gezamenlijk aan tafel met 1 dienstdoende jongedame, die overigens gezellig mee eet. Maar wat mij opviel was, dat ook hier iedereen z'n medicijnen krijgt én slikt!
En dan de lichte verbazing van 1 van de dames dat ik niets gebruik!
Voelde me gelijk een vreemde eet in de (ont) bijt!!!
Maar de sfeer ervaar ikzelf best wel als goed. toch zijn ook hier opvallend stille types bij....

Om 10:30 is er koffie of thee..vrijblijvend verplicht!?
En om 12:00 is er alweer de broodmaaltijd, dat geeft mij nauwelijks de tijd om tot iets zinnigs te komen, want dat uurtje is zo voorbij!
Ongetwijfeld vanwege het feit dat ik het giga druk heb om alles hier klaar te krijgen, maar dat gaat me wonderlijk goed af!
Er is werkelijk van alles aan broodbeleg en soorten brood aanwezig...
Om 15:00 is er weer thee-pauze.
En om 17:30 de warme maaltijd,afwassen doen we gewoon met de hand, eigenlijk een verademing,
Tot slot is er om 19:30 de avond koffie of thee.
Nou, daar werd in S. niks an gedaan...personeel was er zelden nog te vinden!
En als ze er al waren zaten ze naar hun mobieltje te staren, en als je een vraag had...hadden ze het ineens veel te druk!
Hier duren de diensten van 7 in de ochtend tot 20:30  in de avond.
Het blijkt allemaal even tijd nodig te hebben om aan dit andere systeem te wennen.

Zojuist keek ik de oude foto's van de S,D kamer terug,,,ik snakte ineens naar adem!
Wat een verschil met hier!
Een echt huis hebben, dat voelt fantastisch!

Weet je dat ik me werkelijk op de kerst hier verheug?
En vooral ook op oudejaars-avond met mijn zicht op de grote vrije hemel!!!!

Natuurlijk is het even wennen allemaal, maar het komt zeker goed!


`Deur open naar atelier...



Deur dicht,,,

Het begin is er!

11 opmerkingen:

  1. het begin is er
    nog aan wat aanpassen, maar dat komt wel goed :o)
    ik ben blij voor je !
    ***Kerst___
    een mooie kans
    om je te schrijven
    hoe belangrijk en dierbaar
    jij bent voor mij !
    Hier is een @->- voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een hele woning hebben lijkt mij ook een heel wat betere belevenis dan alleen een kamer. Wat je op de foto's toont ziet er ook mooi (gezellig) uit. Gemengde gevoelens zul je de eerste tijd ook wel meer beleven, zoals anderen je dat hier al schreven.... Prettige Kerstdagen, Walter! Liefs....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nadat ik met pensioen ging heb ik een heel rare leef structuur gekregen. Tot nu toe heb ik er moeite mee. De tijd vliegt, ook zo iets geks. Mijn oplossing tot nu toe zijn de maaltijden. Proberen vaste tijden aan te houden. Af en toe baal ik er van. Denk dan, nu alweer (tijd vliegt)…… Maar het geeft houvast. krijg je de maaltijden op je kamer of eten jullie gezamenlijk? Ik las eerder een groep van 7 mensen?

    Wow, Walter, je bent er!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Effe kijken waar ik zal beginnen; we eten gezamenlijk op nr 29, zelfde flat, maar 1 kamer minder!! En als je hier 3 maanden helemaal gewend bent, is mee-eten een vrije optie. 2 dames en 5 mannen...
      Maar...het is werkelijk zo! De tijd vliegt als een bezetene en...ik kan hier blijven totdat ik 100 word,was ik idd van plan (100) ;-)

      Verwijderen
  4. ja tuurlijk is het weer even aanpassen
    die koffie- theepauzes zijn vast niet verplicht, ze kunnen je niet aan tafel sleuren hé
    en nu en dan eens deelnemen kan misschien ook wel tot boeiende gesprekken leiden
    tof dat je nu terug meer ruimte hebt
    Neem de tijd om je weg er te vinden

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ga ik absoluut doen An, zeker nu ik weet dat je in de voor-zomer hier, met mij een foto-safari gaat doen! ;-)

      Verwijderen
  5. Walter, natuurlijk moet je wennen, neem er de tijd voor. Het komt heus goed.
    Ik wens prettige kerstdagen en voor 2019 een frisse start en alle goeds.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die fijne dagen lukken nu al...als je ons kerst-ontbijt eens had kunnen zien!!!

      Verwijderen
  6. Heerlijk nu een echt huis te hebben en het ziet er al sfeervol uit,
    het is een totale verandering en dat zal zeker tijd kosten om je daar
    helemaal thuis te voelen.
    Heerlijk te voelen dat je het positief ervaart allemaal,
    Geniet van het Kerstmaal, ben benieuwd waarmee ze jullie gaan verwennen.

    Fijne Kerstdagen Walter, geniet er van......

    Groetjessss
    Josephine,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als ik vandaag weer wat fitter ben ga ik dat uitgebreid beschrijven...

      Verwijderen