Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









dinsdag 23 juli 2019

Een 'hetgaatgoed' nachtbericht.

Na alles wat ik tijdens mijn strijd geschreven heb, kan ik zeggen;
"Het gaat goed met me".
Maar 'goed' heeft gelukkig vele kanten, want een leven dat alleen maar 'goed' gaat is niet leerzaam meer.
Kan zelfs 'geestdodend' worden, want hier, op dit blog kwam s'nachts nog al eens de Geest langs.
Daarna kwam Niemand op bezoek, ook zeer leerzaam!
Toen de Nachtwacht, Eric...een bijzonder figuur.
En tegenwoordig?
Tegenwoordig ben ik het gewoon zelf, want ik leer elke dag weer bij! Ondanks dat het goed gaat, zijn niet alle lessen;
'Lachen, gieren, brullen'. Maar anders intens dan ooit tevoren.

Nu, na mijn vakantie...weer met de groep mee eten en dat was best confronterend.
De afgelopen 2 vakantie weken heb ik mijzelf wéér beter leren kennen.
Want dat gaat maar door, geweldig is dat eigenlijk!
'Never a dull moment', dat kun je gerust zeggen.
Ja, de Geest, Niemand en zelfs de Nachtwacht leven nog steeds in mij, steeds weer nieuw, steeds weer anders.

Gisteravond was ik om 21:30 al erg moe, een uurtje liggen dacht ik.
En wat gebeurde er?
Ik viel in een diepe confronterende slaap en werd midden in de nacht weer wakker.

'Hetgaatgoed' met me, maar hoe het op dat moment werkelijk ging?....>


De afgelopen 2 weken heb ik duidelijk gemerkt dat ik meer een einzelgänger ben dan ooit tevoren.
Toevallige ontmoetingen, zoals die met de man van 90 vind ik geweldig...
Bij een groep horen, nee...dat is niet mijn ding. Mij afsluiten voor allerlei invloeden, dat lukt mij niet goed genoeg.
Aanpassen tegen wil en dank?
Ach, dat gaat mij redelijk af, het hoort nou eenmaal bij een 'sociaal leven'.


🙉🙈🙊
💜

Wegens de warmte is de reactie mogelijkheid even gesloten

Geen opmerkingen: