Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









woensdag 22 juli 2009

Anders dan emancipatie?


Masculisme.
Een ware opluchting, in het woordenboek nog niet te vinden!
Kan ik het eindelijk eens over iets hebben dat nog blijkbaar niet bestaat, hetgeen betekent dat ik even heerlijk uit mijn nek kan lullen!
Feminisme, ons allen bekend was een meer dan noodzakelijke ontwikkeling voor het vrouwelijk deel van de mensheid. Indirect natuurlijk ook voor het mannelijk restverschijnsel dat deze aarde bevolkt.
Misschien kom ik daar later nog op terug.
Kijk, ik had masculisme natuurlijk kunnen afdoen met een beschrijving als; het emanciperen van de man. Mij veel te saai, een gerecht wat er lekker uit ziet eet je meestal met meer smaak...
Waarom het woord masculisme? Wat mij betreft juist omdat emancipatie als woord iets strijdbaars heeft gekregen en dat is precies waar wij mannen al sinds mensen-heugenis aan vast zitten! Barbaren die vrouwen bezwangeren en al wat "eetbaar" is te lijf gaan en doodknuppelen om als voedsel of veel liever als trofee te gebruiken!
Vreemde wezens zijn we toch, onze bewustwording lijkt achter te lopen op de feiten.
Nog steeds proberen we te leven naar regels die ooit in een ver verleden in een door ons allen gekend boek zijn vast gelegd.
Doe datzelfde eens in het huidige "verkeer" en je mag blij zijn het einde van de week te halen!
Even op m'n Spijkerbed liggen, want ik dwaal af...
Auw!!! Ja ja, ik ben weer bij de les. Masculisme ( het woord doet denken aan...? )
Laat ik het even het imago van de man noemen...wat een ongelooflijk achterhaald image houden wij mannen toch vast! Een softe poging was de metro-man, schattig!!
Achterhaald inmiddels...laten we iets verzinnen met homo erin. Jaaaaa leuk, voorbeelden op de kijkbuis genoeg! Ook al zo schattig allemaal, emotie, openheid, speelsheid, alles d'r op en d'r aan. Konden die zich maar voortplanten, wat zouden we dan een vrolijke kleurrijke samenleving krijgen! ( het schijnt dat sommige zich toch hebben voortgepland..)
Dat is het nou precies het struikelblok, man-zijn relateren aan voortplanting en aan presteren. Hoe kun je jezelf als man los maken van de verwachtingen die gebaseerd zijn op oude partonen?
Daar over ga ik een volgende keer filosoferen. En niet aan de haal gaan met mijn vinding; masculisme! Anders haal ik m'n oerknuppel te voorschijn en ga ik er basaal op los rammen. KUSJES, knuf, knuf en hug.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten