Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









maandag 27 juli 2009

Belangrijk zijn.


Bescheiden mensen hebben niet de behoefte belangrijk te zijn....?
Trouwens, wanneer is een mens belangrijk?
Volgens mij ben je...kijk, ik betrap mezelf al schrijvende op iets! Ik wil iets neerzetten, hier ter plekke dat belangrijk is. Onzin dus, laat ik eens kijken wanneer er iemand of iets belangrijk voor mij is!
Laat ik groot beginnen, dat is waarschijnlijk makkelijker herkenbaar.
Bijvoorbeeld het land waar in ik woon, want ik hou van dit land en weet voor mezelf dat het onzin is je land te verlaten omdat je elders meer kansen zou hebben.
Natuurlijk mag ik het niet uit spreken, maar "geestelijke" armoede kun je niet ontvluchten door te emigreren.
Maar dat geldt dan natuurlijk voor mensen die beter horen te weten. Toch zullen heel wat "beter wetende" dit dom geklets vinden van iemand die denkt iets belangrijks te zeggen.
Het zij zo.
We ontkomen echter niet aan een bepaald proces, namelijk dat we er "samen" door heen zullen moeten, de wetende hand in hand met de onwetende en dan maar hopen dat de wetende werkelijk de verstandigste zal blijken te zijn.
Want weten is nog geen beseffen en beseffen zonder het juiste handelen....
Dan maar toch het handelen klein houden en bij jezelf beginnen met de verandering.
Kijk, toch nog gelukt dit schrijven naar iets zinnigs te leiden, want dat laatste dat maakt een mens belangrijk.
Bij jezelf beginnen met de "verbetering".

1 opmerking:

  1. Wat een diepgang. En als je dit alled bekijkt in het perspectief van de aarde die miljarden jaren oud is, nog zo'n 5 miljard jaar te leven heeft (zeggen ze). Hoe belangrijk zijn wij dan..... als individu, als ras, als soort, als wezens, als aarde, zonnestelsel uberhaubt!!!!!!!

    Laat ik maar belangrijk zijn voor mezelf en de mensen die ik lief heb, dan ben ik belangrijk genoeg.

    Rara

    BeantwoordenVerwijderen