Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









vrijdag 17 juli 2009

Het andere belang...


Dat andere belang kun je beter niet benoemen als je nog verslaafd bent...
Namelijk het belang van de ander dat de verslaafde verslaafd blijft!
Laten we de rol van de partner bekijken en zijn of haar eventuele "belang".
Wat te zeggen van het gevoel van superieuriteit dat de niet verslaafde voelt ten opzichte van de verslaafde?
En de macht die dat mee brengt en het kunnen weg wuiven van eigen tekort komingen?
Ooit bij nagedacht?
En wat te denken van de niet verslaafde kennissen en vrienden die even vrolijk kunnen mee genieten om daarna afkeurend te kunnen zeggen; "Gelukkig ben ik niet zo ver gezakt!".
Kortom, de rol van de bliksem afleider die een verslaafde heeft.
Als dit geen goede reden is om af te rekenen met je verslaving....!
Toch hou ik er een goed gevoel aan over, want met liefde heb ik, onbewust, die rol op me genomen en hoop oprecht nu zelf liefdevol te kunnen blijven naar andere verslaafden. Enigszins verdrietige smile@

Geen opmerkingen:

Een reactie posten