Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









woensdag 22 juli 2009

Tegenwerking als les.


Ooit in en Zen boekje van Marcel Zwart gelezen;
Boeddha:'Hoe kun je verdraagzaamheid ontwikkelen als er niemand is die het je moeilijk maakt?'
Christus: 'Houden van wie je ter wille is, dat kan iedereen.Maar kun je ook hem of haar liefhebben, die je weerstreeft, pijn doet, of bedreigt?'
Reeds toen kwam dit al heftig bij mij binnen, maar de laatste tijd merk ik dat het meer en meer in mij gaat leven.
Als het om mensen ging en gaat, was ik altijd al zo. Opgeven deed en doe ik zelden of nooit, niet van uit een vast bijten maar van uit een weten dat er daar onder iets goeds is....
Nu begin ik de materie op die manier te ervaren. Grappig en vooral een nieuwe en bijzondere uitdaging.
Ik ben een gedreven mens en voel hartstocht bij wat ik doe....en toen zat er een pc tussen die niet deed wat ik wilde. Lachen toch!
Want ik merk dat het tegenwerken van de materie mij nog bewuster maakt van wat ik doe en van waar uit ik het doe!
Het mooie is dat tegenwerking dan tot geschenk wordt. ( toch liever van een leien dakje hoor! smile@ )

Geen opmerkingen:

Een reactie posten