Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









woensdag 13 januari 2010

Mijn klassieke hoekje.

Wat betreft klassieke muziek heb ik geen buitengewone voorkeuren.
Behalve dan dat ik op het moment klassiek het liefst op een aparte plek in huis en via de koptelefoon beluister.
Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik nooit echt vrolijk word van klassiek, zeker niet van Erik Satie en Mahler!
Toch voldoen ze soms aan een speciale behoefte...
Erik Satie raakt me op een melancholische manier, natuurlijk de meest bekende stukken van hem, en dan Mahler...pure ellende, maar ook wat dat betreft moet ik zo af en toe! ( voor de echte kenners en liefhebbers, dit is komisch bedoeld..)
Chopin red ik heel goed, ik kom er zonder kleerscheuren vanaf en Vivaldi, ach, meestal verwacht ik er te veel van.
Bach en Mozart, tja...Oneerbiedig als ik zeg gesneden koek?

Het moge duidelijk zijn; als klassiek recensent ben ik volkomen ongeschikt!

1 opmerking:

  1. van Mahler moet ik ook altijd huilen,
    veel te droef voor mij
    maarja...ik kan al huilen van een gebroken stoeptegel

    BeantwoordenVerwijderen