Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









donderdag 14 januari 2010

Soms een langzaamwerkend vergif!

Schuldgevoel is er zo één...
Het andere vergif is; verwijten vasthouden.
Zowel naar jezelf toe als naar de ander toe.
Ga er van uit dat niemand werkelijk een ander iets aandoet uit pure kwade wil, er is altijd onmacht, onwetendheid, wanhoop of verdriet op de achtergrond van het ogenschijnlijke kwaad.
En denk niet alleen op die manier over de ander, maar net zo goed over jezelf!
Schuldgevoel en verwijt lossen niks op, ze maken alleen maar ziek.
Niet alleen jezelf straf je ermee, maar vaak neem je ook, ongewild anderen er in mee die om je geven en het beste met je voor hebben!
Ben ik één van die mensen die nu even wat boekenwijsheid het Internet opslingert, met de bril op het puntje van de neus, terwijl hij een goed glas whisky nuttigt?
Nee hoor, "gelukkig" ben ik door alles heen gegaan waar ik mij aan waag over te schrijven op mijn weblog...

( mijn autobiografie is alleen nog belangrijk voor mijzelf, om het allerbeste, voor mij en mijn medemens, uit het leven te halen!)

5 opmerkingen:

  1. toch ben ik héél blij met dit stukje walter,
    omhet het mij helpt,
    ik ben een mens dat gauw schuldgevoel vasthoudt...
    het wordt al minder maar toch...

    dank je wel :-)

    klaproos

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt Walter.
    Dit stukje komt voor mij precies op het goede moment!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. bedankt walter heb ik veel aan op dit moment het is goed dit te lezen gr ed

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een boodschap met grote waarheid.
    Om over na te denken,te onthouden
    ... en toe te passen.

    BeantwoordenVerwijderen