Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









vrijdag 19 februari 2010

Boven jezelf staan.

Wat bedoel ik daar nou weer mee!
Zo helder als een zin of begrip in mijn hoofd kan lijken, zo vreemd komt hij soms over op schrift!
Hetgeen ik wil verwoorden lijkt op een begrip als relativeren, toch voelt het anders. Voor mij is het een soort letterlijk vanuit een hoger standpunt kijken naar wat je doet, hoe je handelt en wat je zegt. Deze "eigenschap" heb ik altijd al gehad, ik kan hem zelfs herinneren uit mijn kindertijd!
Een vervelend bijverschijnsel kan zijn dat ik er soms wat lacherig door kan worden op de meest ongepaste momenten...
Toch is het niet zo dat ik hierdoor alles meteen als toeschouwer ervaar, nee de betrokkenheid en de gevoeligheid in de "beneden" dimensie is er niet veel anders door. Hooguit kan ik hierdoor in sommige situaties iets sneller relativeren.
Toen ik deze ervaring pas begon te delen, ervan uitgaande dat iedereen dit gevoel kende, merkte ik dat dit niet het geval was.
Vanmorgen kwam het weer eens aan de orde bij een gesprek met de jongeman die voor mij poseerde. Vandaar dit schrijfsel....
(nou, als dit het eerste oppervlakkige vrolijke stukje voor het weekend is, dan...Hahahaha!)

4 opmerkingen:

  1. Veel succes met je analyse, je mag ze mij altijd doorsturen ;-)))

    En wat jouw stuk hier betreft, ik heb dat al ervaren maar ik kan niet zeggen dat ik dat "onder de knie" heb... 't was eerder een uitzondering.... net alsof je op je eigen handen staat te kijken... ik moet toegeven dat ik dat best wel een leuk gevoel vond, zo'n beetje in de trend van: Wat steekt ze nu weer uit!!!! ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik herken het, doe het vaak, lukt niet altijd.
    Het is de oorzaak van die innerlijke glimlach, toch?
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. als kind had ik dat meer, dan dacht ik goh wat een kind ben je toch, maar toen was ik wel een kind
    alleen was ik toen in m'n hoofd soms 'volwassen'
    raar geval was ik soms
    allé ja, was, soms, nu misschien meer dan ooit

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik lees net nog je zijstukje over dat je geen kunstenaar bent en zo
    voor mij ben je toch wel een kunstenaar hoor
    ook met je woorden
    hoe jij alles zo goed kan omschrijven, meestal kan ik er niks zinnigs op zeggen want jij hebt het zo mooi verwoord.
    in m'n hoofd kan ik het wel zo denken maar ik krijg het er nooit zo uit :-)

    BeantwoordenVerwijderen