Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









dinsdag 27 april 2010

Op de automatische piloot?

Die vraag stel ik mezelf op dit moment....
Mijn persoonlijke leven staat door onbekende reden op de automatische piloot. Ik doe de dingen die gedaan moeten worden.
D.w.z. mijzelf en mijn woonplek verzorgen op een manier die nèt aan goed genoeg is.
En zo ook ervaar ik het omgaan met mijn weblog.....
Alles min of meer op de automatische piloot.
Ben ik dat dan aan iemand verplicht?
Even een niet zo vrolijke gedachte; gisteravond kreeg ik ineens het gevoel van, voor wie doe ik het nog?
Klinkt behoorlijk depressief, zou je zo denken, maar het vreemde is dat ik dat niet zo ervaar. Het lijkt een constatering van een nuchtere werkelijkheid die nauwelijks gebonden is aan emoties.
Dan mijn weblog...
Vreemd genoeg is er op deze "automatische pilootstand" waarin ik verkeer nauwelijks onderscheid in wat belangrijk, minder belangrijk of niet belangrijk is.
Al schrijvende voel ik toch wel iets daarbij, namelijk dat het belangrijk is om trouw aan mezelf te blijven!
Ach, dat begint dan maar met een weblog stukje als dit!
Gewoon eerlijk naar mezelf blijven, ook al is het maar op een weblog....

12 opmerkingen:

  1. begrijp je volledig
    deze vraag stelde ik me ook!
    liefs en bai bai

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach, je moet af en toe ook even kijken naar de statistieken. Als je ziet dat er per logje meer dan tien mensen meelezen is het de moeite waard om door te gaan vind ik...Een heb je er al toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Walter,
    Misschien onze tijd eens niet aan "zelf-praat"
    achter het blauwe scherm te geven.

    Ik ga mijn woorden maar eens in praktijk brengen, mijn barmhartigheid delen met mensen,
    met als winst om te overleven....vriendschap.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. eerlijk naar jezelf blijven, dat is het allerbelangrijkste, dat is respect hebben voor jezelf:))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gelukkig hoeft het ene het andere niet uit te sluiten Anna, Ik houd mij met beiden bezig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schrijf voor jezelf! Dan kom ik voor mezelf lezen, als ik niet even iets anders aan het doen ben voor mezelf.
    Walter wees lief voor jezelf.

    Liefs, Haagje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. die automatische piloot heeft iedereen wel eens, maar plots ben je dan weer met volle overgave bezig
    niet alleen bij het bloggen maar ook bij het 'leven' zelf

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gelukkig bestaat er zoiets als automatische piloot,
    het is een bedoelt als een tussenmoment,
    maar als het te lang duurd moet je bijsturen!
    Gr.
    P-TER

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik begrijp dit helemaal Walter..ik zit soms net zoals jij. Me afvragend wat ik nou met mijn weblog wil of voor wie?
    Mss zou je erover kunnen denken om er 1 per dag te zetten? t is maar een idee hoor.. ik vind het wel reuze knap van je.. want ik kom er niet aan meer dan 1 per week. Reageer en lees liever bij anderen, zoals bij jou.
    Trusten walter.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het punt is, Thamara, dat als ik er één per dag op ga zetten ik dan écht bezig ben om mij naar "anderen" te richten. Begrijp je?
    Ik heb mijn log op zich om mijn kreativiteit ruimte te geven. Het stukje gaat eigenlijk meer over hoe ik in het geheel ( op dit moment) mijn leven ervaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. alle begrip daarvoor!
    Toen ik vanmorgenvroeg wat aan mijn logs wou werken, vlotte het niet. Ik dacht: voor wie, voor wat, voor mezelf? Toen ben ik naar buiten gegaan, dat leek me zinvoller. En nu zit ik weeral reacties in te tikken voor ene Walter, die met dezelfde vragen zit.
    Voor mezelf is mijn weblog een aanleiding, waardoor ik het alledaagse intenser beleef.
    Zolang dit blijft werken, ga ik er mee door (denk ik).
    Goeienacht!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lieve Walter, Dat snap ik wel maar als het je gaat om kreativiteit ruimte te kunnen geven doe je dar voor jezelf. Top!
    Maar om je op anderen te richten.. zo moet je dat niet zien, want ik bedoel daar mee dat ik mezelf spiegel in anderen. Dat geeft mij dan weer stof tot nadenken. Zelf reflectie ook.
    Nou maffen jij joh ;)) anders ben je morgen niet wakker met de koffie .

    BeantwoordenVerwijderen