Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









dinsdag 27 april 2010

Tijdens mijn ochtendwandeling...

Het eerste dat mij opviel was het intense groen langs de slootkanten.
Prachtig, simpel rechtstreeks groen!


En vanmorgen vroeg een strakblauwe zomers aandoende lucht....



Vrolijke mensen en veel "joggers".
En dan die Bloemendaalse weg die steeds weer intenser mooi lijkt te worden.
Tijdens mijn powerwalks gaan mijn gedachten van hot naar her en zomaar uit het niets dacht ik ineens aan het begrip Fundamentalisme en bedacht me waar dat vandaan kwam en hoe dat werkt, niet alleen in groepsverband maar zelfs in een persoonlijk beleven van mensen. Namelijk, kost wat kost je vasthouden aan bepaalde principes, ook al staan ze je eigen vrijheid in de weg!
Gevoed door angst dus...
Ineens rook ik geuren die je niet op deze plek zou verwachten...
Ik rook de zee en de geur van Zonnecrêmes, een vleugje chloor kwam voorbij als in een vrolijk zomerzwembad!
De intense geur van vers groen vulde mijn neus en ik meende zelfs het hemelsblauw te ruiken!


Mijn lente-bad van 40 minuten zat er weer op en liet mij achter met een goed gevoel...

3 opmerkingen:

  1. ik heb ook een principe,
    maar het staat mijn vrijheid niet in de weg:-)
    'Als vanuit het strakke hemelsblauw, een stralend zonnetje al het groen zo intens maakt, dan moeten klussen binnenshuis geduldig wachten' (hihi)
    En natuurlijk een lentegroet!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig Wim, dan is het geen fundamentalisme...anders had ik je weblog moeten uitbannen! Hahahaha, ach aan de andere kant ben ik zo'n Wilde.. niet.(gnarfff)
    Oeps, bedenk me ineens; het staat toch niet de vrijheid van een ander dan in de weg Wim!!!
    Hahaha!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie foto Walter van die blauwe bloemetjes. Het lijkt wel een schilderijtje. Ik denk dat het op dit zwart nog extra mooi en fijntjes wordt. Lekker hè zo'n vrolijke zonnige dag, dat kan een mens op zijn tijd wel gebruiken!
    Lieve groet, Marja

    BeantwoordenVerwijderen