Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









dinsdag 27 april 2010

Vervellen.


Nee, het is geen spelfout want "vervelen" doe ik mij bepaald niet.
Na alle veranderingen in mijn leven van de afgelopen jaren, het verlies van mijn moeder, mijn broer, het "heengaan" van Rob, leven zonder verslavingen...eigenlijk zonder zaken waar ik mij voorheen aan vast voelde zitten, (of misschien wel dóór vast ) wordt het de hoogste tijd om te "vervellen".
"Het leven op deze aarde is een toneel spel en wij spelen in feite allemaal een rol".
Deze omschrijving die wel eens aan het aardse gebeuren gegeven wordt spreekt mij wel aan, want zo zie ik het ook wel een beetje.
Regelmatig tref ik mensen, in een persoonlijk gesprek, die dat eigenlijk ook zo ervaren.
De bekende "onder ons gezegd" situatie.
Toch blijven we vaak hardnekkig die rol doorspelen, want hij is herkenbaar en lijkt daardoor veilig.

Ondanks ik meer dan ooit een ontspannen leven leid, heb ik het gevoel dat mijn "huid" op knappen staat...(grapje tussendoor; ja ik ben behoorlijk aangekomen...)
Ik heb steeds meer het gevoel dat ik niet meer pas in de persoon die ik lijk te zijn.

(wordt vervolgd?)

1 opmerking:

  1. Ik voel niet een gespleten persoonlijkheid, maar denk toch wel dat ik meerdere rollen speel. Ik heb ze gewoon voor het uitkiezen. :-))
    En van je schilderijen zeg ik gewoon niets meer, want dat wordt eentonig. Als het me niet meer bnevalt kom ik er wel op terug.
    dag dag heb eeb fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen