Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









maandag 10 januari 2011

Opruimen kan geen kwaad.


Wat kan opruimen toch enorm opluchten!
Vaak heb ik de neiging om bij het openen van bepaalde kastjes of lades me te ergeren.
Soms onbewust en dat is eigenlijk nog vervelender dan bewuste ergernis. Die onbewuste kan enorm je humeur beïnvloeden.
Laatst was ik m'n administratie weer eens serieus aan het ordenen en dat gaf opluchting. Ken je dat?
Met dat zelfde gevoel deed ik, tijdens het klaarmaken van mijn ontbijt een keukenkastje open....
Ik ging eens kijken wat daar nou eigenlijk allemaal in zat.
Toen ben ik gaan ordenen en kwam erachter dat ik heel veel spul nooit gebruik, allemaal van dat "misschien ooit nog" gedoe.Het meeste gedoe heb ik kennis laten maken met de prullenbak en ander gedoe heb ik wat logischer neergezet.
Al met al was het zo gepiept en lang zo vervelend niet als je administratie doen.
Zeker als je daarbij instanties moet bellen die je eindeloos laten wachten en doorverbinden.
Hoe vaak ik niet gehoord heb; al onze medewerkers zijn in gesprek, een ogenblik a.u.b.
De helft van mijn tijd ging er aan op.
Don't worry, be happy !
Vanwege dat opgeruimde keukenkastje bleef m'n humeur goed!

3 opmerkingen:

  1. Dat gevoel ken ik wel bij een goed op orde zijnde administratie...heerlijk..!!
    Keukenkastjes en andere kasten en laadjes komen nog aan de beurt.
    Af en toe moet je eens goed huishouden en al het spul weg doen wat je toch niet gebruikt.
    Succes Walter..!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heerlijk hé opruimen je opgeruimde kamer staat voor je opgeruimde geest walter:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een toeval, soort gelijke gedachten spelen door mijn hoofd. Ik bedacht het is wel net winter, maar als ik eens een voorjaarsschoonmaak zou houden zou het dan eerder lente zijn. En toen moest ik natuurlijk ook eens bedenken hoe zo'n voorjaarsschoonmaak eruit zou moeten zien. Ik dacht dus meteen aan kasten reorganiseren. Dus nu ben ik aan het bedenken welke spullen ik graag in welke kast zie. En welke spullen in helemaal niet graag meer zie. Ik wilde meteen gaan beginnen....... en toen ging de telefoon, met een verzoek waar ik gehoor aan gaf. Morgen dan maar.

    Liefs, Haagje

    BeantwoordenVerwijderen