Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









woensdag 4 mei 2011

Tuinwerk-hekwerk-schuttingtaal?

Gister de halve dag met Edu in de tuin gewerkt.


Het is ons gelukt de schutting zo te herplaatsen dat de bomen weer in de tuin staan.
Dat oogt een stuk prettiger en ik ben vooral gek op de middelste boom.
Een omarm-boom is het die ik ook in de Japanse tuin van het Amstelpark aantrof.
Een bijzondere boom blijkt het te zijn waarvan de naam mij op dit moment even ontschoten is.
O ja, de schutting taal wisselden Edu en ik uit terwijl we op duimen timmerden, in Stanley messen grepen en hier en daar struikelden en splinters in lichaamsdelen opliepen.
Maar het was het meer dan waard! 
 Vandaag zetten we de puntjes op de i.

Hierboven de oude situatie.

13 opmerkingen:

  1. joepieee ..
    de omarmboom weer binnen omarmbereik? :-)))

    voor zover mijn ogen het kunnen zien; is het mss een gingko, walter??

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @ Heb het net even nagekeken, maar tis er geen. Deze heeft zachte naaldjes die in de herfst afvallen...Zal het toch eens uitzoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi, klusje bijna geklaard.
    Hard gewerkt..!!
    Succes vandaag met de puntjes op de i te zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. een omarmboom moet je zeker in de buurt hebben....
    je hebt dat goed gedaan

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooier schaduw dan boombladschaduw bestaat niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. SUPER resultaat Walter, dat maakt nu net het verschil. Heerlijk een omarmboom binnen handbereik, zou toch lastig zijn om steeds even om te moeten lopen bij opzwellende behoefte :)) Je hebt nu een heerlijke plek versmolten met de natuur, het geeft een gevoel van VRIJHEID!!!

    Kan de boom op de foto niet zo goed zien, maar met jou omschrijving van "zachte naaldjes die in de herfst afvallen" misschien hebben we te maken met een Larix soort?????

    Succes vandaag met de puntjes op de i.....en geniet volop van je paradijselijke omgeving.

    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Stiltedag..
    Herinneren..
    Herdenken..
    Noem hun namen.....
    alle zonen van moeders.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @ Het is idd zeer waarschijnlijk toch een larixboom die in mijn tuin staat, Josephine.
    De stam van de Amstelparkboom had helemaal diezelfde uitstraling, en de gingkoboom heeft ook zo'n soort stam zag ik op het internet.
    Achteraf twijfel ik; heb ik daar toch naaldjes gezien van een larix die dichtbij de gingkoboom stond, of...?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. naaldjes die afvallen in het najaar,zachte energie, en vlak bij water.
    kan het ook een moerascyprus zijn.

    dat groen maakt zoveel verschil,hè:))

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @ Weer verder onderzocht, maar larix voldoet niet helemaal, dus nog effe verder neuzen...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. esdoorn...kijk eens even of het een esdoorn is.
    http://www.google.nl/search?q=esdoorn&hl=nl&rls=com.microsoft:en-US&rlz=1I7ADRA_nl&prmd=ivns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=EarBTZKLIMaCOrq8_J0I&ved=0CEMQsAQ&biw=1659&bih=867

    BeantwoordenVerwijderen
  12. @ Eveline, morgen doe ik duidelijkere foto's, op deze foto's nu zie je in feite de bladeren van de boom die ernaast staat!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. de naam doet er niet toe als het maar een omarmboom is
    en geef hem maar een knuff van mij

    BeantwoordenVerwijderen