Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









dinsdag 2 augustus 2011

Onvrijheid.


Omstandigheden, je partner, de verkeerde vriendschap, gebrek aan geld, gebrek aan gezondheid.
De grootste boosdoener zit vaak in jezelf, kijk maar eens hoe vaak je die oorzaak van gebrek aan vrijheid verlegd! 
Getverderrie, eigenlijk wilde ik weer eens een lang, diepzinnig en uitgebreid stukje plaatsen.
Maar wat moet ik nog toevoegen aan die twee eerste regels?
De vrijheid om hier over na te denken heb je in ieder geval.



2 opmerkingen:

  1. je kan je maar vrij voelen als je al je plichten niet te zwaar opneemt en voor de rest je gevoel en je hart volgt
    en heel belangrijk ook, je geen schuldgevoel over wat dan ook laten aanpraten

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat laatste is een mooie aanvulling, An! Sommige mensen gebruiken de truc van schuld aanpraten maar al te graag om zelf buiten schot te blijven...

    BeantwoordenVerwijderen