Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









donderdag 15 september 2011

Op en neer gaande beweging.

Hoe houd ik mezelf in de juiste balans?
Daar ben ik op dit moment weer eens, min of meer noodgedwongen , mee bezig.
Aangezien mijn "aanleg", niet makkelijk te bespreken  is met vrienden of andere goed-bedoelenden, (en nee, dat ligt niet aan hen!)... is dat tijdelijk even een vrij eenzaam gebeuren. "Lotgenoten" zullen dat zeker herkennen. En juist ook vanwege hen, blijf ik dit soort stukjes plaatsen, want elkaar op deze manier een beetje steunen, kan geen kwaad. De zoektocht hierin ligt aan mijn huidige overgevoeligheid.
De keuze die ik gemaakt heb om op mijn eigen-wijze manier om te gaan met mijn 'aanleg', is op zich niet aan twijfel onderhevig; Geen reguliere medicijnen!
Mijn innerlijke beweging van op en neer is op dit moment, even heftig en beïnvloed door externe factoren, dat moet ik zelf niet onderschatten! De onrust om mij heen is niet alleen een weerspiegeling van mijn eigen innerlijk!
Spiritualiteit en zelfreflectie kent zijn grenzen.
Ook de keuze die ik bewust maak om dit toch op mijn weblog te verwoorden is een aftasten van wat wel en wat niet voor mij werkt.
Mijzelf hierin verstoppen of ontkennen naar de buitenwereld werkt in ieder geval niet voor mij.
Korte verslagjes als deze zal ik voorlopig het daglicht laten zien via Spijkerbed, trouw aan mijn doelstelling.
Trouw, zolang het niet ten koste gaat van wat dan ook!
Reacties sluit ik voorlopig.
Te bereiken ben ik toch wel, voor hen die daar werkelijk behoefte aan hebben of er de noodzaak van denken in te zien.