Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









donderdag 6 oktober 2011

Boosheid en teleurstelling.


Koester ze, houd ze vast, bijt je tanden op elkaar, jouw krijgen ze niet!
Goed idee?
Jawel hoor, indien je ziek wilt worden ( op welke manier dan ook) of indien je je omgeving wenst te verzieken, houd ze dan vooral vast.
Hoe bizar "vergeving" soms ook kan voelen ( moet je werkelijk die vreselijke schoft vergeven???), het is de enige weg van "genezing".
Sommige mensen worden zelf boos als je er op die manier over praat en beginnen met; ja maar jij weet niet wat ik allemaal heb meegemaakt, waar ik onder heb moeten lijden, wat mij is aangedaan!
Nee, dat weet ik niet.
Weten doe ik dat alleen van mezelf, vandaar dat ik 'weet' dat vergeving de beste weg is.
O nee, natuurlijk niet zonder slag of stoot!
Hallo zeg, zo dom ben ik nou ook weer niet hoor, het is vaak keihard werken.
Maar het is het waard, steeds weer, bij elke boosheid en teleurstellingen die het leven soms op je pad kan brengen.
Bij mij zijn boosheden inmiddels van steeds kortere duur en blijven niet meer in mijn lijf hangen.
Teleurstellingen heb ik nog nauwelijks sinds ik mijn verwachtingen zo open mogelijk laat en tevreden ben met wat ik op dit moment heb en ben.

3 opmerkingen:

  1. Vergeven is niet:
    dat je het gedrag van de ander goedpraat.
    dat je de hele situatie maar moet vergeten.
    dat je de ander niet mag vertellen dat je boos bent en pijn hebt.
    dat jouw gevoel niet belangrijk is.
    dat je geen pijn meer hebt.
    dat je toestemming geeft om over je heen te laten lopen.
    dat je contact moet houden met die persoon.
    Vergeven is ook niet iets, wat je daadwerkelijk aan de persoon zelf hoeft te doen.
    Het gaat om jou, als jij de woede uit jezelf losgelaten hebt, doet die ander er niet meer toe.
    Speelt hij zelfs misschien geen rol meer in je leven
    Het is niet meer hoeven omkijken in wrok, accepteren, dat je het verleden niet kunt veranderen, maar wel verder kunt gaan met je leven.
    Zelf daarmee de ruimte creërend voor meer positieve dingen in je leven:))(een citaat uit een van mijn logs) http://thefairyglade.blogspot.com/2009_03_01_archive.html

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gek, Walter, dat je dit nu juist plaatst. Ik heb het zonet goedgemaakt met iemand die mij niet goed behandeld had, en dat voelt zo goed aan... Je hebt gelijk, je kunt jezelf verschansen in een 'slachtofferrol', maar daar wordt je alleen maar ziek van. Het is wel zo dat vergeving pas mogelijk is na het doorlopen van verschillende stadia, waarvan één is goed de omvang van het kwaad dat jou aangedaan is, onder ogen zien. Mijn interpretatie hiervan is, dat je in dit stadium niet mag blijven steken. Maar er is een tijd voor alles, en alles heeft zijn tijd nodig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. als mensen me heel doelbewust kwetsen dan ben ik heel slecht in vergeven
    heel zeker een minpunt bij mij!
    maar anders heb ik er weinig hoor ;-)

    BeantwoordenVerwijderen