Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









donderdag 20 oktober 2011

Dat wat geschreven staat.

En de betekenis van deze foto bij onderstaand stukje?
En letterlijk met de deur in huis, zou ik al bijna stil vallen....
Alles is al geschreven en alles is al gezegd.
En toch blijft dat wezenlijke oerverlangen een groot mystiek raadsel.
In geen enkele religie vind je de werkelijke vervulling van het antwoord op dat oerverlangen, het zijn slechts woorden, samengevat in boeken en geschriften, of mondeling overgebracht via het onvermogen van het gesproken woord.
Natuurlijk kan een woord, een gelezen zin, je hart diep raken...zeer diep zelfs!
Soms tot lachen of huilen toe.
Toch is er maar één ding dat werkelijk raakt en het is....het is het Onnoembare.
De vonk van een oerverlangen die alleen in stilte ervaren kan worden.
Ja, ik doe mee aan "dat wat geschreven staat" en schrijf over dat verlangen, maar onder dat verlangen zit, wanneer je dat verlangen niet tracht in te vullen met het begrip behoeftes, daar onder zit een innerlijk weten.
Het innerlijk weten dat...en nu schrijf ik het onschrijfbare, dat én alles omvat én toch juist van zeer persoonlijke aard is.
Er is maar één heilig geschrift met eeuwigheidswaarde, en dat is de taal die onuitspreekbaar in ieders hart leeft....
Hoe soft en kinderachtig zou het zijn om dit stukje te besluiten met;
En die taal is de taal der liefde.
Ik voeg er daarom toch liever iets aan toe.
Alles draait om wezenlijke vergeving, vergeving door inleving, vergeving door te durven kijken naar eigen gevoelens van onmacht.
Tja, toch maar afsluiten met de beperktheid van het woord?
"Alles draait om vergeving en begrip, pas dan krijgt het begrip Liefde zijn ware betekenis".
Hierboven; "Dat wat geschreven staat", en nee..ik schreef niks nieuws.

2 opmerkingen:

  1. Diep resonerend lieve Walter, maar dat wis je wel. :)))

    Nou s kijken welk wonderlijk woord ik nu mag intikken rogiz ook leuk hihihi Je kunt er een hele nieuwe taal uit opbouwen.

    liefdevolle dus een groet vol liefde groet Kagib

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel mensen hebben bij religie de assosiatie van een Kerk of een stroming.
    Voor mij is het woord Religie puur verbonden met herverbinden, religare.
    In die zin is het woord religie al vervullend op zichzelf. Het is datgene wat wij zelf in ons hebben en door ons weer herkend wordt. Het verlangen tot religare zit altijd diep in ons, Ik ben het helemaal met je eens.

    BeantwoordenVerwijderen