Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









zaterdag 31 december 2011

Een zeer persoonlijk afscheid? (2011/2012)

Met de nodige inzet kan hier veel gaan gebeuren, komend jaar!

Om dit onderstaand bericht van bovenaf vast aan te vullen...
( hoe verzint een mens het!)
kondig ik even aan dat er steeds aanvullingen bij zullen komen, zomaar even wat mensen benoemen vond ik achteraf toch wat aan de 'magere' kant...
Het gaat een lang stuk worden, dat lijkt er wel op! 
Hoe persoonlijk weet ik nog niet, nu ik begin te schrijven kan dat nog alle kanten opgaan, voel ik.
Integriteit naar anderen staat daarbij wel voorop!

Een zeer persoonlijk afscheid van....2011, niet van het webloggen hoor, want dat blijft me boeien en prikkelen.
Meestal doe ik het zo weinig mogelijk op mijn weblog, mensen benoemen, maar dit keer maak ik een uitzondering.
Te beginnen met mijn bijzondere ontmoeting met Fred!
Alles ging letterlijk op z'n kop door deze ontmoeting, zulke verschillende mannen en toch zo prachtig met elkaar om kunnen gaan.
Ik ben zeer dankbaar dat hij in mijn leven is gekomen, het geeft liefde, genegenheid en vriendschap een totaal nieuwe dimensie....En ik dacht nog wel dat ik alles wel reeds meegemaakt had in het leven!
Ja, ja...gelukkig niet, zou ik zo zeggen.

Met recht, oud en nieuw op één foto!

Filmpje(klik)


En dan mijn nieuwe ontmoetingen via mijn weblog, AngelaAnneke, Ank, Herman, An en Chantal, 2 heerlijke Belgische dames! En niet te vergeten Marjolijn die door haar zijn een zeer bijzondere indruk op me heeft gemaakt. En dan een zeer vreemde ontmoeting met 'Peter', het leek zo leuk te klikken, hij kwam, leek enthousiast en...niets meer van gehoord! Eigenlijk ook geweldig, want ik hou daar wel van en geef daardoor niet minder om iemand.
En dan natuurlijk Marieke ..heel bijzonder was het haar bij mij te ontmoeten, inclusief de zeer waardevolle boeken die ze mij schonk.
Ik moet oppassen dat er nu niet een hele lijst met namen verschijnt, want veel lezers van mijn weblog hebben een speciale plek in mijn hart gekregen.. Neem bijv. Lutje of Renaat van het Groene gezicht blog...
 Ik ken ze niet persoonlijk maar toch!!
Neem Klaproos nou, bij haar is het vaak zo druk met reacties dat ik gelijk al ontmoedigd raak om nog te reageren! Als haantje de voorste moet je daar werkelijk als een bok op de haverkist blijven zitten om kans te krijgen in de eerste regionen van de 'reactionelen' te belanden. Voor een egotripper als ik is het beneden mijn stand om op (b.v) nummer 37 te eindigen.
Maar klaproos lijkt me ( weet het wel zeker) een gouden mens! ;-)
Fokko heb ik persoonlijk kunnen ontmoeten, hij had een leuke "fotosafari" geregeld waar ik o.a. ook Henk heb "leren kennen". Hoe is het eigenlijk mogelijk dat er mensen zijn die nog aan 'de mens' twijfelen?
Kom elkaar in het echt tegen en je weet wat genegenheid is en je voelt dat we allemaal maar één ding wensen! Fokko en vrouw, Henk en..camera, prachtige mensen.

Een heel, heel bijzondere is ook Kagib, een man om zomaar van te houden, helemaal, zelfs zonder kennismaking!
Oeps, ik voel nu al dat ik mensen ga vergeten te vermelden...maar mocht je je overgeslagen voelen, dan ben jij één van die mensen die toch een plek in mijn leven heeft gekregen.
Ja, ik weet het al, Elly, hoe kan ik haar vergeten! En natuurlijk Geri en Jo, volgers van het eerste uur die mij enthousiast hielden.
Weet je, in het nieuwe jaar ga ik toch eens uitgebreider in op wat mensen uit de weblogwereld voor mij zijn gaan betekenen...( Ik denk bijv. ineens aan die aardige en bijzondere moeder van Josephine..)

Maar laat ik het hier even bij houden, want voordat ik het weet overschrijd ik misschien de grens van integriteit!

Hoe gaat komend jaar er uit zien voor mij?
Ho, ho, ik ben toch die man die vooral in het Nu leeft?
Ja, das waar en dus ga ik gewoon verder op het prachtige pad waarop ik mij nu bevind!

Ik wens jullie een fijne jaarwisseling toe, vooral ook de paar vriendinnen die ik even uit het oog ben verloren, misschien dat we de draad toch weer op kunnen pikken, komend jaar.
Mijn onverwachte 'relatie' met Fred ( inmiddels Fredo) heeft veel verandering gebracht en voor mij en sommige oude vrienden was/ is dat behoorlijk wennen.
Ed weet er alles van, hè ouwe kameraad van me! ( hihihi)
Maar een bloemetje blijft welkom hoor, Eddepetje!

Op naar een magisch 2012!

Ter afsluiting mag de niet-foto toch echt niet ontbreken!
Als aanvulling nog meer speciale mensen, wat te denken van GerdaY  en Gelukspoppetje, mensen waar ik persoonlijk toch ook weer een bepaalde betrokkenheid bij voel, vanwege de manier waarop ze reageren, maar ook vanwege de manier waarop ze hun blog gestalte geven...
Pini Piru, van zoon en schoondochter niet te vergeten natuurlijk, aan "Liesje" heb ik immers te danken dat ik met webloggen begon!

( De namen van webloggers heb ik dit keer maar niet aanklikbaar gemaakt, dat zou altijd nog wel eens toegevoegd kunnen worden..)
Update; ben tussendoor toch maar bezig namen aanklikbaar te maken en nog meer andere te benoemen.
Er blijken toch meer lezers indruk op mij gemaakt te hebben dan die mij in eerste instantie te binnen schoten.
En ach, als jaar afsluiting mag ik best wat energie in hen steken!
Mensen zijn aandacht waard...

Zojuist besloten dit schrijfsel tot een 'levend' schrijfsel te maken.
De mogelijkheid is er het steeds even bij te werken door toevoegingen.
Die mogelijkheid ga ik dankbaar gebruiken!
Het is wel eens leuk om wat persoonlijker op lezers en volgers in te gaan.

 En dan maak ik maar eens uitgebreid gebruik/misbruik van de 'breuklijn'.
Want hoeveel interesse en geduld heeft de gemiddelde weblogbezoeker als er meer staat dan een hapklaar blogbericht?
Maar laat ik dat dan maar eens geen rol spelen en gewoon mijn schrijfhart volgen..
Stukje bij beetje ga ik onderstaand stuk aanvullen met alles wat mij, betreffende het webloggen, te binnen schiet. Want er is werkelijk veel over te vertellen en in sommige gevallen kan ik me zo voorstellen dat anderen daar misschien best ook iets aan kunnen hebben..
Al gaat het alleen maar om het feit dat webloggen mij achteraf enorm heeft ondersteund om blijvend mijn verslaving te overwinnen en een plek te geven.


Webloggen heb ik ook mogen ervaren als een toetsing in het 'geloof' waar ik voor sta in dit leven. Mijn vertrouwen daarin is nog nimmer beschaamd en het voelt echt wel dieper dan het uitwisselen van 'beleefdheden' onderling.  Uitbreiding en verdieping van mensenkennis op een manier die vroeger onmogelijk was. Delen op een manier die vroeger niet verder kon komen dan mijn fantasie, plots werkelijkheid geworden door de mogelijkheden die deze tijd ons biedt!
Mijn geloof in de oorspronkelijke goedheid en liefde in en van de mens is nog sterker geworden, gek genoeg soms juist door wat men ook 'tegenvallers' zou kunnen noemen.
In het diepste hart van pijn en verlangen durven, kunnen en mogen kijken.
Allemaal intens mens, verlangend naar Liefde, erkenning en onderlinge genegenheid.
Niemand uitgezonderd.
Van de grofste 'crimineel' tot en met de meest  (soms schijn) heilige!



Heilige, het begrip geeft mij een gedachte sprongetje..
Hoe dwaas is de mens geworden, door verkeerd begrepen òf bedoelde heilige berichten, te gaan geloven in dingen als een duivel!
De verantwoordelijkheid buiten zichzelf plaatsend is de mens tot veel domme dingen in staat, dat blijkt.
Mens, een volledig wezen dat in staat blijkt zichzelf te splitsen, het wonder van wat als 'God' benoemt wordt. Hoe anders zouden heilige geschriften gelezen worden, als we uitgaan van een eigen verantwoordelijkheid. De eenheid van God in ons?
Angst ontstaat doordat de mens zich distantieërt van eigen inbreng en eigen verantwoordelijkheid..noem het desnoods door niet naar 'God' te luisteren ( je eenheid van zijn)
Maar laat ik niet te veel doordraven in deze materie, een ieder heeft zo zijn eigen beeld en het belangrijke daarin is dat je je er goed bij voelt en er liefdevol door in het leven staat!
Daar gaat het namelijk om.


En hoe zit het dan met mopperende, negatieve en ontevreden mensen? 
Let maar eens goed op als zij zich uiten en je zult ervaren dat ze geen contact maken, noch met zichzelf, noch werkelijk met degene waar ze zich tegen uiten. Ze plaatsen 'het' buiten' zichzelf alsof ze toeschouwer zijn en geen deelnemer! Ook als je in je eigen negativiteit vast zit, en je bent je 'bewust' zul je dit ervaren. Terug naar jezelf, stil in en met jezelf, zul je merken dat negativiteit verandert...al naar gelang je de mogelijkheid hebt dit toe te staan, toe te laten.

wordt vervolgd alhier..

En dat ga ik bij deze doen, dit schrijfsel 'vervolgen' en iets vertellen over mijn motivatie tot webloggen.
Bijdragen aan een betere wereld?
Nee en ja.
Nee, omdat het me veel te hoog gegrepen is om dat te denken vanuit de 'zandkorrel' die ik ben, maar toch ook 'ja' vanwege het feit dat het raken van een hart, het inspireren van een ander mens, altijd beter is dan dat je mokkend over een slechte wereld, negatief hangend op je luie reet, in ieder geval niks bijdraagt. Sterker nog want het zou misschien ook wel eens meer invloed ( negatieve) kunnen hebben dan we denken!
Verder hoop ik, ondanks de rekening die ik met lezers houd, toch volop vanuit m'n hart in openheid te blijven schrijven. Hoe vriendelijk of aardig ik misschien zo nu en dan ook over kan komen, het is altijd werkelijk gemeend.
Maar ook de kritische en wat hardere schrijfsels, alhoewel ze nooit de bedoeling hebben individuen te kwetsen...
Nog verder schrijven hier?
Dat zou kunnen, maar dan weet ik dat ik dat enkel nog voor mezelf doe en ego-loos ben ik nog lang niet hoor.  Wens het ook niet te worden, want met een gezond ego kun je misschien toch nèt iets meer dan met een totale weggecijferde persoonlijkheid.
Het is maar nèt wat je intenties daarbij zijn.

Mogelijk einde van een 'wordt vervolgd' tenzij er nog een ingelast vervolg komt, je weet maar nooit bij deze ruimdenkende en flexibele bloggert 
;-)

8 opmerkingen:

  1. Het einde van het jaar is geen einde en geen begin,
    maar een voortgaan met alle wijsheid die ervaring ons kan bijbrengen.
    Fijne jaarwisseling.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik wens je ook een magisch 2012, en tot volgend jaar hé

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wens je een heel gelukkig Nieuwjaar, met een boel inspiratie. Misschien weer op het gebied van het schilderen. Maar in ieder geval in het fotograferen. En.... ik ben reuze benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren op het ""workshop"" gebied.

    Een nieuw jaar, nieuwe kansen
    Veel plezier in alles wat je gaat doen. Groeten van Geri

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik weet niet of met de storing van je weblog ook mijn Kerstgroet en Nieuwjaarswens kwijt bent Walter en anders alsnog de allerbeste wensen voor het Nieuwe jaar.
    En we ontmoeten elkaar zeker weer op onze blogsite!

    Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I'II be back tomorrow, or the day after tomorrow, but I never forget you, not one day.

    What a beautifull Atelier.
    Dat het maar gauw weer een Zooitje mag worden, want waar gewerkt wordt vallen spaanders!
    Mijn wens voor jou staat op mijn weblog

    BeantwoordenVerwijderen
  6. bloggen is toch heel speciaal hé

    ontmoet je virtueel en soms life mensen die je anders totaal nooit zou kennen, boeiend toch

    ja die goudse kunstenaarsroute heeft je wereldje veranderd hé, zeker door Fredo en Loeka
    zo zie je maar dat er een reden was om aan die route deel te nemen hé

    wie weet wat de lente zal brengen ;-)

    gezellig eindjaar
    en een sprankelend 2012

    oh, en om middernacht lees ik m'n nieuwjaarsbrief voor :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ohhh jee walter,
    ik had géén idee dat jij je uit het veld laat slaan door een lijstje reacties voor je:-)
    whahahahahaha zak ij e tippen wanneer er een nieuw blog komt:-)

    meestal zo rond 22.00 als ik thuis ben:-)
    maar walter laat het een troost zijn, of je no 1 bent of nummer 30 ik lees ze allemaal en waardeer ze allemaal,:-)

    voor jou een zalig nieuwjaar gewenst, met veel mooie ontmoetingen, mensen ontmoeten, is altijd erg bijzonder,
    dag walter,
    lach naar het leven en het leven....
    juist ja:-)

    dikke zoen voor deze keer:-)

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. oei...
    er is ietrs misgegaan geloof ik:-)

    ik hoop dat mijn vorige reactie er tóch staat walter:-)

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen