Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









maandag 30 januari 2012

Doorwerken.


Ik werk mij door het leven heen
Nu als twee, eerst alleen..


Er had nu een gedicht moeten ontstaan, liefst  een soort spirituele poëzie vol met diepgang, humor, inzichten en geleerde levenslessen.
Was ik een dichter geweest dan had het mij zeker gelukt, maar aangezien ik dat werkelijk niet ben..geloof me, het was op weg een kinderrijmpje te worden in de trant van een Sinterklaasgedicht.
Diepgang, humor, inzichten en geleerde levenslessen?
Nee, ook dat trek ik op dit tijdstip niet meer, tis middernacht als ik dit typ.
Nou zou ik kunnen vragen;
Is er iemand bereid die twee bovenste zinnen af te maken tot een volwaardig gedicht, met alles d'r op. d'r aan en d'r in?
Soms noemen ze dat in weblogland; stokje doorgeven, ofzo.
In dit geval zou het meer wandelstok of zelfs rollator moeten heten.
Nee 'iemand', laat dat afmaken maar achterwege, van het idee al word ik zelf doodmoe.

Tja, 'Ik werk mij door het leven heen'....
Te beginnen met de maandag.

2 opmerkingen:

  1. Het hoeft niet veel te zijn aan woorden.

    de volle maandag
    kabbelt donker water weg
    een lichte avond

    Fijne dag vandaag en hou het lekker warm.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. goeiemorgen walter,
    ik ben er zeker van:-)
    met zo'n mooi begin maak jij er een schitterend gedicht van,
    alleen moet je het niet in een half uur af willen hebben,
    leg het eens weg:-)
    en kijk er morgen nog eens naar :-)

    wat een mooie foto is dat joh

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen