Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









maandag 26 maart 2012

De dag die men als maandag benoemde.

Overigens, deze foto valt onder kunst. Maar dat begrepen de kenners onder ons al?

Laat ik er eens voor de formaliteit en de regelmaat een begindag van maken.
Nieuwe week enzo, nieuwe kansen enzo...
Ach ja, creatief omgaan met tijd, benamingen en hoe je die invult kan geen kwaad, althans zolang het de 'geest' maar niet verstard!
Trouwens, doet dat het wel, dan is dat de vrije keus van die mens(?)
Maar verder over Beer en Tje..
Nee, ik vond het mensonwaardig ze na zo een lange en trouwe dienst zomaar de container in te flikkeren. ( Grof taal gebruik ondersteund dat gevoel!)
Ik laat ze dus heerlijk in mijn beschutte tuin hun door mij bedachte functie verder vervullen.


Het werken in de tuin doet mij goed en nu ik dit zo neer typ denk ik gelijk aan tijden van depressie waarbij  men mij dit soort activiteiten adviseerde. Goed bedoeld, maar echt werken doet dat niet voor de meeste zwaarmoedigen onder ons. Zoiets werkt alleen als het spontaan ontstaat.
Depressieve tijden, ik kan ze mij nauwelijks nog inleven, maar dat ze heftig waren herinner ik mij gelukkig nog wel.
Hoezo gelukkig nog wel?
Die tijden horen net zo goed bij het vormen van een basaal gevoel van 'geluk' als alle andere belevingen.
Schuif ze nooit onder een kleed, je zou nog wel eens onverwacht over die weggemoffelde bobbel flink kunnen struikelen.
Mijn huidige momenten van somberheid zijn niet meer dan overgangen naar een verdere ontwikkeling.
En diep aan de onderkant blijf ik dat zo voelen.
Of het mij sterker maakt?
Ik zou het echt niet weten, maar het doet mij wel beseffen dat ik intens leef.


Een foto gemaakt tijdens een wandeling met logeerhond Loekie...
De Bloemendaalse weg, daarover later meer.

4 opmerkingen:

  1. Goed zo, goede start van de week.
    En vast en zeker met vele nieuwe kansen.
    Okay nog eens een lekker fris sopje kan ook geen kwaad, wie weet hoe lang ze nog mee kunnen. Ze kijken vast uit naar hun nieuwe omgeving.
    Maak er vandaag ook maar weer een mooie dag van, het zonnetje is ook al weer wakker...!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou zie dat Beer en Tje heel blij zijn met je keuze lieve Walter mooie fotootjes. :)))

    lieve zonnetjesgroet Kagib

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Walter..
    Bedankt voor de reactie op mijn site..Ook was ik jou niet vergeten..Ook al leek het daar wel op.Gewoon te druk..en te weinig tijd gehad om te reageren..
    Maar net zo als Beer en Tje..
    Je hebt ze ..met de herinneringen..Die je niet vergeet :)
    En als ik het zo lees..Is het maar goed dat je tuin een beetje achterstallig is :)
    Groetjes van Henk..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oef, Beer en Tje blijven nog even meegaan, blij dat je ze nog niet afdankte, ondanks oud en verfrommeld :-)

    BeantwoordenVerwijderen