Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









dinsdag 27 maart 2012

Geloven in hierna.

Het zou te makkelijk zijn dit aan een religie te koppelen, alhoewel veel religies ervan uitgaan.
Hierna komt het goed, hierna krijg je weer een kans, hierna word je beloond, hierna word je gestraft.
Het lijkt bijna de bedoeling dat we alles doen voor 'hierna'.
Ook als je nergens in gelooft dan nog slepen mensen met geld en materiaal voor 'hierna'.
In het Nu van hierna hopen we gelukkig te zijn met de verwachtingen van toen, de rotzooi die we toen 'vastlegden' of verzamelden voor het hierna waar we dan Nu in meenden te moeten leven.

Het begrip; Er is alleen maar het Nu..laat ik nu maar even op de intellectuele boekenplank liggen, anders wordt dat ook weer niet veel meer dan theorie.
Ik weet niet wat het is, maar ik krijg nu al de neiging dit stukje hier te beëindigen en mijn visies over dit onderwerp in eigen hersenpan hun werk te laten doen.
Als mensen mij iets voorkauwen word ik vaak opstandig.
We gaan een nieuwe tijd in, dat zie en voel ik wel.
Waar ik dan in geloof?
In ieder geval niet in het 'hierna'.
Of ik mij altijd gelukkig voel in dit nu, zonder of met illusies over het hierna?
Nee.

( Eigenlijk is dit stuk door Beer geschreven, terwijl Tje op zijn schoot van het zonnetje genoot, maar dat gelooft toch niemand.)

4 opmerkingen:

  1. hahaha, ik geloof het niet :o)
    en anders is het echt een topper

    BeantwoordenVerwijderen
  2. knappe beer die dat allemaal kan bedenken
    en je altijd gelukkig voelen dat kan niet, teveel invloeden
    maar wel liever nu gelukkig dan later/hierna

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik weet het niet Walter en of ik het wil weten dat weet ik ook niet.
    Soms ben ik te verdrietig, soms wéét ik niet eens waar ik nu ben en doe ik de dingen die gedaan moeten worden, maar wél vanuit de wetenschap dat liefde de dingen draagt. Dat Liefde alle dingen dragen kan, maar van waar af en waar naar toe dat weet ik niet en ik laat het maar zo.

    Wat ik wel geloof is dat Beer dit stuk voor je heeft geschreven, want Beer redt je altijd uit de nood wanneer er voor jou te veel pijn is.....

    Lieve Beer is wijs, pas op dat Beer niet dood gaat.

    dag dag

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leven na de dood, evenals geloven in een god (des te extremer wanneer men zich fanatiek vastbijt in een geloof en een niets/niemand ontziende fundamentalist is/wordt) is voor mij net zo irreëel als het geloven in sprookjes.
    Natuurlijk zeg ik dat niet 'zomaar' want vanaf eind jaren zeventig heb ik me met deze fenomenen flinke tijd excessief bezig gehouden. Mijn conclusie is die van het agnosticisme: de onkenbaarheid der dingen oftewel simpelweg ik weet het niet...

    BeantwoordenVerwijderen