Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









dinsdag 10 april 2012

Laten we het formeel houden.


Ooit op mijn werk, meestal in mijn privé leven...ik kon en kan het niet.
De oppervlakkigheid van de schone schijn.
Bijna lijken het de regels van het spel dat wij mensen behoren te spelen.
Laat niet zien wie je werkelijk bent, dat is gevaarlijk, daar kan je op gepakt worden.
Blijf je positief uiten, dat is veilig of wees de harde mens, ook dat lijkt veilig.
De waaiende winden van je gemoedstoestanden dienen binnen je windscherm te blijven.
Een storm in een glas water, daar zit niemand op te wachten.
Laat niet zien wie je werkelijk bent want...
Want.. doe je dat wel dan is meestal iedereen opgelucht en krijg je vaak te horen;
Ben blij dat je dat zegt over jezelf, ik dacht werkelijk dat ik de enige was!

Nee, alles altijd formeel houden en achter gesloten deuren, dat kan ik niet, dat wil ik niet.
Zo af en toe denk ik; Kon ik dat maar wel, of in ieder geval wat vaker.
Het lijkt dan zoveel rustiger...aan de buitenkant.
O ja, dit bericht heeft wel 'een gesloten deur'.
Ik dacht, kom..laat ik er eens mee oefenen, wie weet bevalt het me!