Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









maandag 22 oktober 2012

Had ik maar nooit....


 Kom mensen, het is herfst een dus tijd voor een vleugje zwaarmoedigheid!

Bokbier, laatst zag ik er iets van op tv en ik herinnerde mij de smaak weer...
Tijdens mijn verslavingsperiode dacht ik al lang niet meer aan smaak, het ging mij enkel nog om de kick en de vergetelheid daarna, die door veel geestelijke en lichamelijke pijn zou worden afgestraft.

Tja, zoiets meegemaakt hebben in je leven, raak je nooit meer kwijt, het is eigenlijk een soort droevig geschenk. Droevig vanwege wat het destijds aanrichtte, geschenk vanwege het feit wat ik erdoor geleerd heb.
Helaas is dat laatste niet voor iedereen weggelegd.
Had ik maar nooit...of stel dat mijn leven anders was verlopen...,  dat zijn absoluut zinloze, ja zelfs masochistische gedachtes.
Sommige mensen die iets overwonnen hebben, kwijnen alsnog weg door 'spijt' of schuldgevoel.
Je kunt je afvragen; Heb je dan werkelijk wel iets overwonnen?
En dat geldt dan voor elk soort leed dat je geleden hebt.

Spijkerbed...alleen luchtigheid, vrolijkheid en soms diepzinnige oppervlakkigheid.
Met een beetje creatief woordgebruik zou ik dit stukje zo kunnen omvormen tot 'Werkwijze' taal.
Mmmm, ik weet een nog creatievere oplossing.
KLIK




( Smile, al ruim 5 jaar zonder die vervelende drank(z)lucht!)