Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









woensdag 5 december 2012

Dat wat het was...Stil.






Inderdaad heb ik het een tijd letterlijk toegepast.
Een 'stille' dag op woensdag houden.
Anders dan de zondag.
De zondag is de ruimte die ik voor 'niks' vrijhoud.
Niksen dus, tenzij.
Maar de woensdag hield ik de Stilte voor mezelf.
Binnen mezelf.
Het werkte goed en..
het werkt nog steeds.
De woensdag herinnert mij nu extra.
Extra aan de stilte van binnen
die nodig is om alles te kunnen ervaren,
alles te kunnen doen
vanuit een innerlijke plek van rust.
Of dat altijd lukt?
Ach, ik zou dat niet eens aan de Dalai Lama durven vragen!
Zeer waarschijnlijk is zijn antwoord een hartelijke lach.


3 opmerkingen:

  1. ....ik denk dat het voor mij direct ook een stilte dag gaat worden....ik voel me nu al niet goed....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. beterschap Lutje...hopelijk niet meer dan een griepje?

      Verwijderen