Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









vrijdag 20 september 2013

Stoppen met roken hoef ik niet.





Inmiddels alweer 6 jaar geleden dat ik mijn laatste sigaret rook én rookte!
Een sigaret ruiken, tja...wat kan dat ineens een stank zijn!
Aan een sigaret roken denk ik al helemaal niet meer.
We zitten eigenlijk vreemd in elkaar, zo ging ikzelf stug door met roken terwijl ik 'astma'/bronchitis heb.
Zo ben ik ooit ook doorgegaan met teveel alcohol terwijl mijn lichaam allang signalen gaf dat het 'einde' naderde!
Drank en en drugs, roken...als gevaar lijken ze voor de hand te liggen, gevaar voor de gezondheid en grote kans op een 'verziekt' leven.
En vlak de eetverslaving niet uit!
Ongezond blijven eten ondanks dat je 'weet' dat het zich tegen je gaat keren.
Maar we zijn er goed in...onszelf beduvelen door alles naar morgen te verplaatsen of naar..'als het beter uitkomt'.

Op dit moment heb ik de meest enge verslaving ooit....
Verslaafd aan 'doelloos' leven.
Het draagt alle symptomen in zich van elke andere verslaving, je voelt dat het niet goed voor je is, je ervaart dat lichaam en geest ervan te lijden hebben.
Maar net als drank, drugs, roken, te veel eten of welke bepalende verslaving dan ook, je stelt uit tot morgen of je maakt je wijs dat het allemaal wel meevalt...
Een andere overeenkomst is, de schaamte!

Stoppen met roken hoef ik niet..
Ik kwam tot dit schrijfstukje omdat ik eraan dacht te stoppen met bloggen.
Stoppen met bloggen uit schaamte voor mijn huidige verslaving.

Op Werkwijze zal ik trachten dit gegeven wat uit te diepen.

4 opmerkingen:

  1. Je hebt een voorsprong op me, bijna 5 jaar geleden gestopt met roken.
    Helaas is alles wat leuk, lekker en fijn is in het leven al gauw een verslaving.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik doe even NOG minder op het blog dan ik al deed. Dus kom ik ook nauwelijks langs.
    Even gezellig allemaal uitstapjes maken en genieten van 14 vrije dagen.
    dag dag.
    Hou je hè!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heerlijk Elly, geniet ervan! En ja, ik hou me...desnoods met bloedende nagels aan het randje vast! :-))))

      Verwijderen