Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









donderdag 31 oktober 2013

De fantasie.





De keuken is ontzield...vandaag lijkt het sloopwerk te gaan beginnen.
Als ik de keuken zo leeg zie denk ik, wat zou het heerlijk zijn om alles zo stil en leeg mogelijk te gaan houden.
Uiteindelijk, wat heeft een sobere vrijgezel nou heel nodig?
Veel van de spullen die ik uit mijn kastjes haalde gebruikte ik al jaren niet meer!
Boodschappen die al jaren over tijd zijn!!!!
Mijn fantasie;
Een sober leven.
In ieder geval haalbaarder dat een rijk en overdadig leven!



Nu ik de boel leeg heb zonder al te veel stress voel ik het...
Er zijn veel niet-mogelijkheden!
Heb nu al meer lucht. ;-)

8 opmerkingen:

  1. hey Walter, ik kwam jou een wederbezoekje brengen... ik kwam bij dezelfde vaststelling nu ongeveer een jaar geleden, toen heb ik ook al heelwat opgeruimd dat ik niet echt meer nodig had en er is heelwat de deur uitgegaan. En nog vind ik het soms wat overladen... Het is heel zuiver denk ik vooral tegenover jezelf als de plaats waar je leeft, sober ingericht is... Had er toen in elk geval iets over gelezen in een boeddhistisch boekje. 'k Wens jou veel moed met de verbeteringswerken. Tot kijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk toch, straks met een "schone lei" opnieuw beginnen, met enkel spullen die je nodig hebt, geen overdaad meer, die de kasten onnodig vol laten.
    Zo' n renovatie geeft ruimte om alle oude muk weer eens op te ruimen...!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ze zeggen ook; verandering van spijs doet eten, bij jou is het ; verandering van interieur geeft me meer ruimte, licht en lucht

    BeantwoordenVerwijderen
  4. opruimen in huis werk door in je geest..ik heb ook zo'n week(is de bedoeling) :P

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voordeel bij mij is dat ik er niet onderuit kan.. ;-) Ik voel me niet eens gestressed, dus wat doen dan eigenlijk die rode vlekken in mn gezicht? Hihihi

      Verwijderen
    2. een stok achter de deur kan heel goed zijn ja! :)

      Verwijderen
  5. Niks werkt beter dan opruimen en weg doen. Maar die over datum artikelen......ik moet zeggen dat overkomt mij ook vaak.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. en zo is alle overbodige weer eens opgeruimd

    BeantwoordenVerwijderen