Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









zaterdag 25 januari 2014

Geef me een echte winter!

 Net zoals  met zoveel dingen in het leven hebben we soms niks te vertellen.
Neem nou een relatie, dat kan je toch echt niet in je eentje tot een goede relatie maken, en dan je financiën. Met een goed beleid kom je een heel end, het lukt mij al jaren om geen schulden te hebben, zelfs niet die van een hypotheek. Toen mijn relatie bijna op de klippen liep, hadden we het huis kunnen kopen. Voordelig, omdat we al zo lang huurders waren! Wat een geluk dat dat toen niet gebeurd is!
Maar ook bij verstandig geldbeheer kun je voor onverwachte dingen komen te staan.
En wat gezondheid betreft is het ook maar beperkt als het om onze eigen invloed gaat, natuurlijk kan gezond leven nooit kwaad. De kat op het spek binden vraagt om moeilijkheden.
Ach, het leven blijft nou eenmaal onvoorspelbaar...
Zo ook het verloop der seizoenen.
Hoe vaak is het gebeurd dat je op de zomer wachtte en dat het dan plots ineens* herfst was!
Een lente die maar geen lente werd. Gek genoeg is de herfst nog het meest betrouwbare seizoen...
Meestal gewoon rotweer dus! (hihihi).
Laat ik dit vrolijke schrijfstukje nòg vrolijker beëindigen door er cliché foto's bij te zetten in de trant van, kijk zo hoort het!
Maar dan toch even nèt iets anders in beeld gebracht...

 * plots ineens is dubbelop, maar het staat wel leuk ;-)
 Winter



 Lente
(Het eerste kopje koffie buiten.)



 Samen genieten van een warm zonnetje.




Herfstgoud

Weekend, een nieuw label. Weekendpraat die eigenlijk nergens over gaat?
En ga nou niet zeggen;
'Het gaat toch nooit ergens over op je blog?'
Pas op hoor, ik heb nog zo'n ouderwetse mattenklopper liggen!


7 opmerkingen:

  1. Lekker weekend vieren, zonder zorgen...!!
    Meer hoeft niet.
    Geniet volop.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik doe het om en om Marjolijn, want na het momentje van zorgen geniet ik extra! ;-) Jij ook een zorgeloos weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Very nice post. Magnifiques photos !
    Have a lovely weekend.
    Cath-(Cath CH Photography)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat klopt, is juist, klopt volledig, is zeker juist, moet ik nog verder gaan? :-))
    Ik wil vooral geen kletsen met de mattenklopper! Hahahahaha..
    Ik moet vandaag nog werken dus mijn weekend begint morgen!
    Ik wens jouw ook een fijne zondag toe en hier gaat het regenen en waaien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. het gaat hier nooit over niets
    van zodra je iets plaatst is het iets :-)
    momenteel wacht ik op wat sneeuw, dat zou een leuke afwisseling zijn en dan in rechte lijn naar de lente
    prettig weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gisteren was het even zo zacht buiten dat ik dacht het voorjaar te ruiken. Dat was gisteren...
    Genoten van je foto's. Ik kan me nu al verheugen op het ontbijtje buiten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bij nader inzien, is de herfst inderdaad het betrouwbaarste seizoen,..... ik hoop dat de winter onbetrouwbaar blijkt te zijn dit jaar ......

    BeantwoordenVerwijderen