Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









maandag 27 augustus 2018

Hij-serie...Orlando wordt Or genoemd!


Dit zal toch niet te opvallend zijn?
Dat het erg wennen was, spreekt voor zich, nauwelijks regels!
Iets wat Orlando totaal niet verwacht had, nou ja....er werd wel vriendelijk verzocht of je met de 3 meditatie diensten per week wilde meedoen.
Vijf uur in de ochtend vond hij geen enkel bezwaar en dan op zondag
de 'communicatie-dienst'.  Daar had Orlando nog nooit van gehoord.
Of bedoelde ze gewoon 'een groepsgesprek'?
Hij zou het wel zien want het leek hem bijzonder ontspannen daar.
En dan de kleding die ze droegen, hijzelf liep er in verhouding dus eigenlijk maar gewoontjes bij!

Toch was hij wat nerveus voor die eerste grote ontmoeting. Het samen dineren!
De aandachttrekkende outfit daar liet hij maar iets van weg. Niet dat mutsje erbij!
( Een heftig nerveuze glimlach verscheen hem om de mond..)

Oi, het was al 5 uur geweest, snel even opknappen en dat m'n kleding aan...
De ruimte van samenkomst was hem al uitgelegd...
Ondanks m'n baard deed ik toch wat aftershavee op...wou een verzorgde indruk maken.

De deur van het gezamelijke ruimte stond reeds open, het rook naar...stamppot?
Of zoiets, ze waren immers vegetarisch en worst rook hij niet.
Gelukkig maar...
Ja hoor, daar verscheen Mosgroen aan de deur;
Welkom Or, fijn dat je op tijd bent!
Or?...
Als grap noemde ik hem Mos en hij moest daar erg om lachen!
Jij Or en ik Mos, dat gaat vast gezellig worden, glunderde hij...

Binnen keken er 8 man naar me...en ik kreeg ineens echt de zenuwen!

Later vertel ik verder....

2 opmerkingen:

  1. toch fijn als je zo aan iets kan beginnen....
    ik kom het vervolg lezen
    Een @->- voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze verbazen me keer op keer, deze 3 uit de hij-serie... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen