Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









maandag 27 augustus 2018

Nachtbericht, de afronding.


De afronding.


Om 3 uur werd ik weer wakker
een soort uur van de Waarheid
Ook dit keer was ik eigenlijk
veel te moe,maar ik heb doorgezet.
Iedereen weet ondertussen dat ik bezig ben
met afscheid nemen van Slingedael.
En die dat niet weten
die gaan dat weten!
Bijna elke ochtend begin ik rond 6:30
beneden in de gezamelijke ruimte met studeren.
Gelijk zie ik daar van alles gebeuren.
De mensen die hier werken druppelen dan binnen.

Eerst keken ze nog wat vreemd naar me.
Wat doet deze man zo vroeg hier?
Maar ze worden steeds aardiger tegen me.
Het scheelt dat ik het zelf al was.

De afronding van Slingedael.
Hoe gaat dat eruit zien?
Ongeveer zoals het begonnen is.
Dat wat ze met mij zijn begonnen
precies zo rond ik het met hen af.

Een mooi gebaar
ik geef hen wat ze mij gaven.
Dat ga ik niet uitleggen
dat ga ik gewoon doen
Of eigenlijk daar ben ik al mee bezig.

Veel van hen zal ik werkeljk missen
Zelfs hen waar ik nog iets mee af te rekenen heb.

Gelukkig heb ik nu, min of meer
op de valreep prachtige mensen ontmoet.

Dit was een bericht over;
Afronding.

🙏



3 opmerkingen:

  1. Sterkte bij het afronden, Walter. Ik ben er zelf geen kei in. Er spelen altijd zoveel dubbele gevoelens mee. Ik ben benieuwd wat je voor `hen´ in petto hebt. Wens je veel succes en sterkte bij de overgang naar een normaler leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je Geri, dat zal best lukken en wat ik voor 'hen' in petto heb, dat moet ik nog flink uitwerken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooi geschreven
    je geduld werpt vruchten af
    eerst vonden ze je vreemd en nu zijn ze toch al vriendelijk

    BeantwoordenVerwijderen