Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









zondag 9 december 2018

Het bijZONdere ZONDAG verhaal...


Het gaat over mijn 3 'vrienden',
Androlyn, Henry en Orlando.
Ze bestaan namelijk werkelijk...
In mij!
Henry is in feite mijn oorspronkelijke echt voornaam.
ik heb 3 geboorte namen.
De tweede is mijn roepnaam Walter
'HIJ' is de Orlando geworden.
Een naam die overigens totaal niet bij me past...
Hem heb ik namelijk in het echt hier leren kennen!
Verder zeg ik daar niks over.
Tja, en dan die Androlyn!
Mijn derde naam zou in het Engels Eve zijn.
En daarin zit mijn herkenning van het androgene in mij. 
Mijn Hollandse naam is dus;
Hendrik Walter Everardus!
Eigenlijk bijzonder om daar deze 3 personen van te maken!
Henry is daarin de meest nuchtere, ook een zeer herkenbare kant in mij.
Walter/Orlando mag ik gerust de meest spirituele noemen.
Als kind werd ik Wally genoemd en had dat stuk gewoon 
altijd al in me...
En met die Androlyn ben ik erg bezig.
hem/haar (Everardus) vind ik namelijk bijzonder boeiend in mij...

Vandaar dat ik pas weer verder kan met deze serie als ik mijn draai weer in Gouda gevonden heb.





8 opmerkingen:

  1. heel anders dan mij, ik ben de enige en echte Lutgarde....
    maar het kan wel zijn voordelen hebben als ik er nu over denk
    Een @->- voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Toch vind ik zelf Lutgarde wel een bijzondere naam! Heb nooit iemand gekend die zo heette.
      Nu wel en daar ben ik blij mee! ;-) @@@

      Verwijderen
  2. En ik heet wettelijk Lidwina Gerarda, namen die nooit door familieleden of vrienden gebruikt zijn, maar ik had tijdens mijn zgn. 'afwezige' periode ook mijn 'Animus'- figuur erbij (= mijn mannelijke kant), die uiteindelijk gewoon deel uitmaakt van mijn persoon.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben toch zelf wel blij dat ze mij Walter zijn gaan noemen, terwijl ik ook Henk (eerste naam Hendrik) genoemd had kunnen worden. Tja, de broer van mijn vader heette Henk en werd in zijn familie 'gekke Henkie' genoemd...En wat betreft mijn 3 namen...erg onzinnig om een kind 3 namen te geven! In die tijd (1949) had je nog een soort verplichte traditie om familie voornamen op een kind te plakken.
      En in ons gezin was ik de enige van de 3 zoons die hierin de klos was!!!! Het vreemde is toch wel dat de kinderen toen 'Walter' een 'bekakte' naam vonden. Mijn broer heette gewoon Wilem, daardoor werden we 'Willie en Wallie' genoemd, hihihi. Toen ik 11 was kwam er een nakomertje, die gewoon alleen maar 'Ronald' heet en geen familie naam is!
      Weet je Lia, ik ga mijn reactie op de jouwe even verwerken als blogbericht.Je hebt me geweldig geïnspireerd, dank je!@@@

      Verwijderen
  3. Die gewoonte om familie voornamen door te geven was ook in ons gezin gewoonte... Bij ons (11 kinderen en 1 overleden toen ik 1 jaar oud was) hebben 4 of 5 broers of zussen dit gehad. Ciao!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dan doe ik ook even een Ciao! Ben nooit verder gekomen dan; Frans, Duits en Engels, maar vind dat wel genoeg, hihi

      Verwijderen
  4. What's in a name.

    Toch heel veel zo hier te lezen.
    Knap vind ik hoe je met die persoonlijkheden omgaat en beschrijft..
    Het lijkt mij dat het er uiteindelijk omgaat alles tot een geheel te integreren.
    Ik persoonlijk ben ervan overtuigd dat we ALLE mogelijkheden in ons hebben zitten.Het ligt er maar aan wat er door oorzaken en omstandigheden 'getrickerd'wordt.
    Ik laat dan ook al mijn eigenschappen maar aandachtig opkomen zoals ze komen. Het hoort allemaal bij mij.

    BeantwoordenVerwijderen