Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









donderdag 27 juni 2019

Zomerse blog mijmering.


Och, mijn hoofd zit vol met leuke blog-ideeën...maar ze zijn te
zomers lui om eruit te komen. 
Gistermorgen vroeg zat ik in het open raam van mijn schilders-serre
starend naar buiten voor mij uit te mijmeren.
Dan bekijk ik de mensen die voorbijgaan...hoe lopen ze, hoe zien ze eruit, wat doen ze?
Mensen serieus bestuderen is zeer...leerzaam, misschien wel inzichtgevend?
Boeiend is het in ieder geval.
Dan schrijf ik wat ideeën op die mij te binnen schieten.

Aan delen heb ik steeds minder behoefte, ik heb zoiets van; Laat me maar!
Maar hoe blog je dan?
In ieder geval niet meer over je eigen belevenissen,volgens mij doen er niet zoveel dat...



Ja, misschien vanuit de ondiepe gedeelten...de oppervlakkige laag die nog redelijk veilig is...
Daar ben ik erg slecht in.
Gewoon totaal mijn mond leren houden, das de beste optie.
Zoals gisteren...toen ben ik gaan oefenen met mijn fiets, heb al 3 jaar niet gefietst!
Hoe dat ging?
Later maakte ik weer mijn eigen Stilte-dag diner.


Vegetarisch bami-achtig.
Hoe het smaakte?
Alles bij elkaar genomen deed ik veel gisteren en voelde me goed, totdat...?
Na het eten viel ik in een lui zomerslaapje...
Om 21:40 ging ik er weer uit en typte dit blog.
Een oppervlakkig blog. 

Het leukste bericht van de dag was wel dat mijn jongste zoon mijn blog weer eens bekeken had.


Een hele eer want we raakten in gesprek over fotografie.
Naar aanleiding van mijn zwart/witte uiterlijk.
Hij vond de foto wel interessant...
Verder hadden we een zeer boeiend gesprek
en dat doet 'ons' goed.


🙈🙉🙊

...vriendschap


5 opmerkingen:

  1. een goed gesprek
    en begrepen worden
    dat is het!
    Een @->- voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. blij voor je met het goede gesprek met je zoon

    voor de rest, iedereen blogt op zijn manier, gewoon daar waar je je goed bij voelt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier sluit ik me helemaal bij aan :-)
      Wens je alvast een fijn weekend Walter.
      Groetjes.....

      Verwijderen
  3. klinkt als redelijk druk, enne Walter... onderschat niet de belangrijkheid van het in de verte staren :-)
    als toetje een goed gesprek, is hélemaal mooi
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Weer bij gelezen. Ook van mijn kant een prettig weekend gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen