Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









donderdag 15 augustus 2019

Alles heeft zo zijn prijs!




Begin van de dag voelde ik me zo.

Iets inschatten is soms erg moeilijk'
En vandaag moet ik die prijs betalen.
Gelukkig zijn we nooit te oud om te leren,
maar vandaag voel ik me gesloopt...
Bijzonder gelukkig, dat wel!
Ontbijten doe (moet) ik hier plichtsgetrouw.
Daarna mijn bed in en tijd om mijn lichaam
rust te geven.
Overal pijn...
En dan mijn voeten, hahaha!
Ik had mijn 'berg-wandel schoenen' aangedaan.
Aan het begin van de dag leek dat een goede keuze..
Aan het end wist ik het weer;
Net even ietsje te krap.
's Avonds was het alsof ik een ingebonden Geisha was met klompvoetjes...
Alsof er een moker hamer op mijn grote teen was gevallen.
Zou het bloed in mijn schoenen soppen als ik thuis kwam?

Maar echt, het was een geweldige dag,

En niet onbelangrijk;
Ik heb weer veel geleerd!


En aan het eind van de dag...?

😏


3 opmerkingen:

  1. arme voeten, maar die herstellen zich wel, en de pijn over je ganse lijf ook wel met de nodige rust
    gelukkig maar gesloopt, ja dat is herkenbaar, heb ik altijd na een uitstapje, misschien moeten we zo'n uitstapje rustiger aanpakken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Rustiger aanpakken kan geen kwaad, beter voorbereiden ook...en in ieder geval nog meer een mijn conditie werken.
      Daar ben je nooit te oud voor!
      (en gemakzucht komt op elke leeftijd voor ;-) )

      Verwijderen
  2. Ja, te lang wandelen is energievretend, het maakt niet uit met wat voor schoeisel dat gebeurt. Vooral voor wie al verschillende tientallen jaren telt. Gaat wel over.... Een voetbad vandaag met zout of ook baking soda zou je goed doen.

    BeantwoordenVerwijderen