Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









vrijdag 9 augustus 2019

De 'Voordracht' op Meditatie en Mystiek.



De schoonheid van het Nu.
Keer op keer een wonder ervaren.

Dit keer benoem ik het weer even, het blog van Kees Voorhoeve.
Een verslag over André van der Braak, Het onophoudelijk ontwaken......
Als je daar even de tijd voor neemt...herken je er dan veel in
of laat je je afschrikken door de woordenstroom?

Voor mij was het veel, inderdaad veel woorden, waar je even de tijd voor zou kunnen nemen.
Over de Verlichting b.v.
Mijn gedachten gingen even naar het 'Verlicht' zijn.
In mijn eigen woorden is het inderdaad voor mij;
Een onophoudelijk ontwaken.
Constant momenten van verlichting door...
te kijken, te ervaren...concentratie op het moment.
Momenten van schoonheid, van het letterlijke Nu ervaren.
Zien...en creëren, constant.

En dan het ervaren van Stilte.
Die Stilte vind ik ook in het hier en nu.
De andere Stilte.

Een bewogen voordracht van André van der Braak.
Gebracht via Kees Voorhoeve
op
Meditatie en Mystiek.

(klik)