Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









zondag 22 september 2019

Het verhaal erachter...op zondag.




Vertel me wat je erin ziet!
Dank je...
😉






Een kleine toegift betreffende de eerst afbeelding>>




Ook wel weer eens leuk om dieper op mijn eigen werk in te gaan  ...


Met dank aan de reacties van An en Kagib.


De reactie van Kagib op nr. 2 vind ik geweldig!
Cosmic dancer...
Prachtig, want zo voel ik mij regelmatig.
Dank zij de reacties ben ik ook weer eens opnieuw naar mijn werk gaan kijken.
Aangezien ik altijd vanuit mijn hart werk en niet vanuit mijn denken, kan ik nu zien wat er op dit werk allemaal gaande is:

De reactie van Kagib droeg daar veel aan bij...
De alcohol en de verslaving zijn duidelijk aanwezig
Het vreemde groene gebeuren is de verbeelding van een natuurlijke verbinding. De lila bubbels boven in het midden duiden op de behoefte aan spiritualiteit, net zoals het lila pad voor de 'koordanser...'
Onder de opgeheven voet kun je de spiraal zien die soms naar boven kan gaan, maar ook soms naar onder.
Toch is er licht in zichtbaar, oftewel er is altijd weer iets te leren!

Het blauwe blad links duidt op een 'rustig vaarwater'.

Het groene blad rechts duidt op de positiviteit van de 'ontdekking'.

En wat een geluk dat ik dit nooit van te voren weet!
Waarschijnlijk zou ik dan nooit tot schilderen komen.
😄




5 opmerkingen:

  1. moeilijk hoor

    door het leven heen balanceren en je evenwicht proberen te houden

    een glaasje wijn kan misschien helpen, maar niet echt want dan donder je er af :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, An! Goed gevonden, maar vooral erg leuk dat je even de moeite nam...Dank je >@@@<

      Verwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, bij de eerste is t glas wel heel nadrukkelijk aanwezig Walter. Bij mij kom daarom naar boven het idee van iemand die probeert af te kicken van alcohol, de verleiding ligt steeds op de loer, dat je weer van de draad afvalt. En ja die witte vorm bij het glas, spiraal van leven of zo kan omlaag en omhoog gaan. Schilderij daar onder ook wel erg mooi, een cosmic Walker, Dancer. Met handen en voeten gebonden aan een energetische Verbinding maar daar is niks mis mee want het is eerder een verbondenheid, een gedragen worden door de Kosmos. :)

      Verwijderen
    2. Een prachtig inzicht van jouw kant, Kagib!!!

      Verwijderen