Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









zaterdag 7 december 2019

De zaterdag special!


Tijdens de maand december verwachten wij vaak iets huiselijks, iets gezelligs bij het woord Special!

Dus begin ik met iets als;
Boekenwijsheid.

Zo heb je ook 'kalenderwijsheid', etc.


Neem dat altijd met een korreltje zout en als je het dan toch leest, lees het dan gezond kritisch!
Bijzonder was het wel om juist zo een boekje van iemand te krijgen, want vertrouwen doe ik niet meer...
Loslaten wel, maar dat blijkt voor mij een dagelijks oefening te moeten zijn!

Gelukkig bleek dit boekje vooral te gaan over het vertrouwen in onszelf!
Een 12 stappen typ ben ik bepaald niet...
Maar hoe je iets leest bepaal je gelukkig altijd zelf!

Het speciale van deze zaterdag is dat ik weer ouderwets depressief ben en neig naar een uit balans rakende 
'bipolariteit' en dat is erg lastig.
Deze 2 eigenschappen versterken elkaar namelijk!
Helaas/ gelukkig heb ik hier bijna 50 jaar ervaring mee....
Totaal wegzakken of finaal doorslaan zal mij niet meer gebeuren.
Gelukkig heb ik ontdekt dat je met natuurlijke middelen een heel eind kan komen.

Steeds vaker kom ik erachter dat ik niet bepaald de enige
die hiermee kampt...
Zal ik het dan toch maar zo positief mogelijk afronden?

Er zijn minder mensen mee bezig dan ik aanvankelijk dacht;
De Nieuwe Tijd, de Nieuwe Mens.

Het vreemde daarvan is wel dat juist daardoor mijn huidige toestand mij in een versnelling brengt.

De groeten uit Gouda!




2 opmerkingen:

  1. Hoezo in een versnelling? Van de depressie? Dat hoop ik toch niet.
    Ik denk ook helemaal niet zoals jij over DE nieuwe tijd of DE nieuwe mens. Vind ik ook niet zo belangtijk. Ik hoop niet dat jou dat verder in een depressie helpt. Maar misschien begrijp ik je verkeerd
    Hou je Walter.🤗🤗🤗

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee Elly, dat je anders denkt en mij niet begrijpt doet niets af aan mijn waardering voor jou!

      Verwijderen