Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









donderdag 26 november 2020

Hoe gaan we ( ik) verder met bloggen?

 



We zouden iets kunnen betekenen in deze tijd,

maar daar is moed voor nodig.

Een moed die verder gaat dan anderen te gebruiken die

trieste verhalen hebben, opdat wijzelf op die manier

onze dubieuze mening kunnen verkondigen...

Ik noem dat 'morele chantage'!

Geen sprake van dat ik dat zou doen...


Dus hoe gaan we verder?

Steeds vaker merk ik dat veel mensen de verantwoordelijkheid

bij de ander leggen...

Werkelijk, ik kom op sommige blogs de meest vreselijke dingen tegen...

Daar is het altijd de schuld van de ander!


Toch ga ik door met bloggen...ik (je. wij) mogen en mag het niet opgeven!

De mensheid heeft juist nu doorzetters nodig en geen beschuldigende angsthazen!








6 opmerkingen:

  1. Ik blog alleen maar moois...er is al lawaai genoeg. Wat een leuke bewegende lichtjes in je foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige foto inderdaad, Walter. Lekker rustgevend.
    Ja, veel mensen kunnen de neiging niet weerstaan anderen de schuld te geven van hun nare gevoelens. Hoewel er natuurlijk omstandigheden buiten jezelf zijn die een negatieve impact op je leven kunnen hebben, zijn het nog steeds de mensen zelf die kunnen bepalen of zij die gebeurtenissen van invloed laten zijn op hoe zij zich voelen. De dood van een geliefde bijvoorbeeld. Natuurlijk is dat doorgaans verdrietig maar je bepaalt nog altijd zelf hoe je omgaat met dat verdriet. Het wegdrukken werkt niet. Ombuigen naar iets anders lukt vaak wel. Je kunt jezelf vertellen dat de geliefde gelukkig geen pijn meer leidt bijvoorbeeld. Of samen met anderen niet treuren om het overlijden maar besluiten om het leven van hem of haar te vieren en dankbaar zijn voor wat je van hem of haar hebt geleerd. Zelfde geldt bijvoorbeeld ook voor ontslagen worden. Baal je dat je de baan kwijt bent die je eigenlijk toch niet zo leuk vond of ben je dankbaar dat nu de weg vrij is voor nieuwe mogelijkheden?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. walter, altijd bij jezelf blijven en je ogen niet sluiten voor de dingen om je heen...

    prachtige lampen , heb ik ook ooit gehad, in een vorig leven :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve Dien, mijn trouwe blg vrienden blijf ik trouw zelfs al gaat het minder met me!

      Verwijderen